PayU este liderul pieței de plăți online din România, iar după Black Friday 2016 au venit cu o statistică interesantă ce arată evoluția plăților online în perioada 2013 – 2016.
Alte date interesante:
- 31% din plățile online au fost făcute cu cardul cu rate;
- IT&C-ul a rămas categoria lider – 59% din valoarea tranzacțiilor online, creștere de 52.3% față de 2015;
- 29% din valoare vânzărilor este reprezentată de mobilier, decorațiuni, cărți, produse alimentare, jucării, produse cosmetice – creștere de 125% față de 2015;
- valoarea coșului mediu de cumpărături – 602 lei, creștere de 6% față de 2015 (coșul mediu în Lituania a fost de 1771 lei, în Finlanda de 1250 lei, în Slovenia de 874 lei, în Rusia de 651 lei);
- cea mai mare comandă de Black Friday 2016 a venit din Ungaria – 143.000 de lei, iar pe locurile 2 – 3 au fost tranzacții din România – 36.600 lei și 35.000 lei.
Declarație oficială:
”Evenimentul Black Friday de anul acesta a depășit așteptările noastre. Pentru o parte dintre comercianți, Black Friday a început la miezul nopții, însă la ora 7:00 dimineața am înregistrat o creștere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacții pe minut, de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut. Minutul de aur a fost la ora 8:10.
Față de anii trecuți am înregistrat o evoluție constantă a plăților online, de-a lungul întregii zile de vineri, dar și peste weekend, ceea ce ne arată o maturitate la nivelul comercianților – o strategie de comunicare foarte bună și o etapizare a ofertelor.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.