După două alte două încercări amânate din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, Boeing a reuşit să facă sâmbătă, 25 ianuarie, primul zbor al aeronavei Boeing 777X, cel mai mare avion comercial cu două motoare. Zborul de test a durat puţin sub 4 ore, timp în care inginerii companiei au realizat primele monitorizări în condiţii reale de zbor.
httpvh://youtu.be/rNyJbdv2KF4
După scandalul cu Boeing 737 MAX şi pierderile financiare uriaşe, producătorul american are nevoie de linişte, stabilitate, iar un Boeing 777X bine primit de piaţă ar aduce compania pe un drum bun.
Boeing 777X este echipat cu două motoare General Electric GE9X şi va fi disponibil comercial în două versiuni: Boeing 777-8 cu o autonomie de zbor de 16.170 km şi o capacitate de 384 pasageri, respectiv Boeing 777-9 cu o autonomie de zbor de 13.500 km şi o capacitate de 426 pasageri.
Poate cea mai interesantă noutate prezentă pe Boeing 777X este dată de tehnologia de pliere a vârfurilor aripilor (aceasta va permite ca aeronava să fie parcată în aceleaşi hangare ca modelele anterioare mai mici).
2020 este anul de testări, de obţinere de certificări, urmând ca din 2021 (dacă totul decurge normal) să vedem şi primele zboruri comerciale cu pasageri pentru Boeing 777X. Compania americană are vândute deja 309 unităţi către All Nippon Airways, Cathay Pacific, Emirates, Etihad Airways, Lufthansa, Qatar Airways și Singapore Airlines.
Preţul de listă pentru acest avion este de 442 milioane de dolari.