Au trecut vremurile în care Internet Explorer era lider pe piața de browsere web, cel mai criticat lider și plin de vulnerabilități. De-a lungul anilor l-am folosit doar la fiecare instalare de Windows când trebuia să descarc Opera sau Chrome sau când erau servicii de-ale statului ce necesitau IE.
Cum sufli și în iaurt când te arzi cu ciorbă, toate iterațiile de după Internet Explorer nu au prins la public. Așa a fost și cazul la Microsoft Edge ce nu prinde tracțiune, iar Satya Nadella pe cât de pragmatic îl știm nu stă pe gânduri și ar pregăti renunțarea la Edge și dezvoltarea de browser nou pe…, Chromium.
Nu știu cum vedeți această renunțare, dar în piața de telefoane mobile ar fi precum Apple ar trece pe software Android sau ceva de genul, după ani de zile de luptă să renunți în favoarea celui ce ți-a luat market share-ul.
Potrivit statisticilor oferite de StatCounter în noiembrie 2018:
- Chrome – 61.7%;
- Safari – 15.12%;
- Firefox – 4.92%;
- UC Browser – 4.22%;
- Opera – 3.15%;
- Internet Explorer – 2.8%;
- Edge – 2.15%.
Nu știu cum să spun, dar șansele Microsoft să revină în bătălia browserelor web se duce spre zero. În primul rând că pe telefoane mobile sunt zero și nu au puterea să-l împingă spre a atinge rata de utilizare a Chrome, iar pe desktop s-a ajuns ca Chrome să fie similar cu ideea de browser.