Opinie

În luna octombrie a acestui an vă scriam că Petrom împreună cu cei de la E-Boda au lansat campania “La Petrom, tehnologia devine accesibilă fiecărui român”. Aceasta oferă reduceri de până la 55% la diferite gadget-uri marca E-Boda, prin achiziţionarea de puncte bonus în toată reţeaua de benzinării Petrom.

La prima vedere toate par bune şi frumoase (chiar dacă reducerile nu sunt direct proporţionale cu valoarea reală a gadget-urilor respective), însă această campanie suferă, dar suferă atât de tare încât au apărut critici peste tot. Românii sunt foarte nemulţumiţi şi pe bună dreptate. Pentru a înţelege acest aspect şi pentru că de multe ori cumpăr carburant de la Petrom, am zis să intru şi eu în această horă să văd cum se desfăşoară din punct de vedere logistic această campanie.

În primul rând, nu există stocuri de produse. Ştiu că la începutul fiecărei săptămâni benzinăriile sunt aprovizionate, însă niciodată nu există stocuri. Nu cunosc câte gadget-uri se primesc, dar în orice zi a săptămânii, românii sunt sfătuiţi să revină săptămâna viitoare poate au mai multe şanse. Mereu doar cuvinte, niciodată fapte. Comentariile primite la articolul scris în octombrie nu fac decât să întărească cele spuse mai sus.

În al doilea rând,  majoritatea produselor se dau „pe sub mână”. Angajaţii Petrom cunosc zilele de aprovizionare şi îşi anunţă rudele, prietenii, vecinii etc. care adună puncte (vă explic imediat cum se adună şi punctele acestea bonus) când să vină exact în benzinărie. Nu m-ar mira daca le-ar şi rezerva anumite produse celor care nu pot ajunge în ziua în care primesc noi stocuri.

În al treilea rând, punctele bonus se oferă mai mult gratis. Personal am băgat benzină de 120 lei (teoretic primeşti 1 punct bonus la 30 de lei cheltuiţi în benzinăriile Petrom) pentru a primi 4 puncte. Casierul mi-a dat 10 puncte deoarece „eşti tânăr şi sunt sigur că ţi-ai dori un telefon nou”. Nu îl cunoşteam, nu mă cunoştea. Vă daţi seama cum funcţionează acest sistem cu cei apropiaţi angajaţilor Petrom?

Petrom, E-Boda, dragilor, “La Petrom, tehnologia devine accesibilă fiecărui român” este un slogan care nu se aplică deloc. Personal sunt dezamăgit de aceasta organizare defectuoasă, de cât de uşor poţi promova o „super campanie” şi la fel de uşor să atragi mii de critici de la românii nemulţumiţi. Dragi angajaţi Petrom, românul de rând vă plăteşte salariile, fiţi şi voi mai corecţi, măcar acum la finalul campaniei (între timp aţi avut timp să vă aprovizionaţi întreaga familie cu gadget-uri chinezeşti rebranduite).

Update: Campania s-a încheiat ieri. Începând de astăzi, nu se vor mai da puncte bonus în benzinării. Până pe 28 decembrie se mai „pot ridica” premiile. Deşi iniţial era anunţată până pe 4 ianuarie, se pare că a avut un „succes” nebun şi a fost decalat finalul acesteia. Felicitări Petrom ! Felicitări E-Boda ! Organizare tipic românească.

10648471_967211716628191_5686305663022160671_o-630x799