Opinie

Până în anul 2012 vânzările de smartphone-uri LG erau modeste şi nu surprindeau. Lansările lui Optimus 3D în 2011 şi 4X HD în 2012 au fost temătoare şi nu au impresionat utilizatorii.

În ultima parte a anului 2012, sud-coreenii au schimbat strategia şi au încercat să se diferenţieze de concurenţă în special prin preţ şi construcţia telefoanelor. Astfel, în august 2012 se lansa LG Optimus G, device care a adus primul semn că LG se schimbă şi că doreşte să ajungă în top 5 mondial. LG Optimus G a fost un smartphone excelent din toate punctele de vedere: hardware puternic, construcţie excelentă, preţ de lansare foarte bun, cameră foto reuşită şi un marketing agresiv. Cu vânzări de aproximativ 2 milioane de unităţi, LG Optimus G anunţa întreaga lume că un nou gigant se naşte.

LG-Optimus-G-15-630x420

După succesul avut cu LG Optimus G, sud-coreenii s-au gândit că preţul şi calitatea construcţiei nu sunt suficiente şi s-au gândit să inoveze. Astfel a apărut în august 2013 smartphone-ul care a propulsat şi mai mult LG: G2. LG G2 a venit ca o noutate în întreaga lume prin două mari inovaţii: mutarea butoanelor de volum şi power pe spate şi nu pe laterale şi aplicaţia Knock On. Cele două inovaţii, împreuna cu un design puternic şi atrăgător, au fost pariul riscant al sud-coreenilor. Au avut atât de mare succes, că astăzi când te gândeşti la un device LG, nu ţi-l poţi imagina fără Knock On şi butoanele de volum şi power pe spate. Să nu uităm şi bateria de 3.000 mAh care oferă încă acestui smartphone una dintre cele mai bune autonomii de pe piaţă.

LG-G2-Gadget-14-630x420

Dacă pe nişa smartphone-urilor îşi revenise, LG aveau nevoie să spargă gheaţa şi în zona tabletelor unde erau inexistenţi. Prin experienţa acumulată cu lansarea LG G2, sud-coreenii au lansat una dintre cele mai de succes tablete de la finalul anului 2013: LG G Pad 8.3. Tableta s-a caracterizat prin preţ de achiziţie bun, hardware puternic, ecran superb, design atrăgător, calitatea materialelor excelentă, dar mai ales prin campanii de marketing foarte bine targetate (promoţii cu televizoare, publicitate puternică online etc.).

LG-G-Pad-8.3-18-630x420

După cele două device-uri care au scos LG din anonimat, anul acest a fost lansat fratele mai mare al lui LG G2. Vorbim aici de LG G3, un device care a luat tot ce era bun de la LG G2, a fost restilizat, a fost „îndopat” hardware şi a ieşit un hit. LG tocmai ce a anunţat că LG G3 se vinde excelent şi că cu siguranţă până la sfârşitul acestui an va trece borna a 10 milioane de unităţi vândute. Şi dacă toate calităţile menţionate anterior nu erau suficiente, LG a lansat şi o promoţie worldwide: la fiecare LG G3 cumpărat, utilizatorul primeşte gratuit o tabletă LG G Pad 7.0 (tabletă de buget, dar ce contează, este free). Cu tot cu această promoţie, preţul de achiziţie LG G3 a rămas mai mic decât cel al modelelor Samsung Galaxy S5, HTC One M8 sau iPhone 5S.

LG-G3-lansare-Romania-13-630x420

La sfărşitul anului trecut au mai făcut un pariu, lansând LG G Flex, un smartphone curbat. Din informaţiile existente până la ora actuală, acest smartphone nu a avut mare succes, iar LG încearcă să îl tragă pe linie moartă. Un prim pas făcut în acest sens a fost reducerea preţului cu peste 40% faţă de momentul lansării. Din păcate, nu toate pariurile sunt câştigătoare.

LG şi-a dat seama că piaţa este schimbătoare şi că le trebuie o altfel de strategie. Această modificare le-a adus succesul şi este definită prin 6 mari caracteristici:

– design modern şi inovativ;

– materiale de cea mai bună calitate;

– software creativ şi folositor;

– autonomie ridicată;

– preţ sub media celorlalţi concurenţi de top;

– campanii de marketing bine targetate.

Mai au însă de lucrat pe partea software, deoarece acestea vin destul de greu. Dar până la urmă, niciun producător mondial nu se descurcă prea bine la acest capitol (exceptând telefoanele realizate sub îndrumarea Google).

Cum vi se pare evoluţia LG? Credeţi că peste 1 – 2 ani se va lupta de la egal la egal cu Samsung şi Apple?