Am remarcat o adevărată frenezie a bonusurilor / cadourilor la achiziția LG G6 sau Huawei P10, în diferite piețe internaționale. Cel mai recent exemplu vine din Australia și este legat de smartphone-ul sud-coreean.
LG G6 debutează din 28 martie în Australia, în oferta exclusivă a unui operator de telecomunicații. Fiecare precomandă de LG G6 este însoțită de un televizor smart LG cu diagonala de 43 inch și rezoluție FHD. Nu este un televizor mai vechi, face parte din oferta propusă pentru 2017.
Alte exemple:
- În SUA, LG G6 este însoțit de Google Home – boxa inteligentă cu asistentul Google preinstalat ( valoare de piață – 129 dolari);
- În Coreea de Sud, cine cumpără LG G6 la precomandă primește un an de înlocuire gratuotă a display-ului în caz de intemperii, carcasă originală, alt accesoriu la alegere ( tastatură bluetooth, headset bluetooth, mouse sau aparat de făcut cafea);
- În Spania, Huawei P10 și P10 Plus au venit cu smartwatch-ul Huawei Watch la pachet.
În România, Huawei P10 la precomandă sosește cu noul Huawei Fit – în jur de 130 dolari în SUA. Aș putea spune că avem un bonus interesant, dar nu se compară cu faptul că LG în Australia este capabil să ofere un TV ca bonificație.
Este o strategie cu dus și întors, mai ales dacă beneficiile sunt mari. În sensul în care poți atrage atenția și ai parte de vânzări substanțiale pe termen scurt, dar va fi greu după aceea să vinzi produsul la costul de listă. Nu muncesc într-un departament de marketing, ei știu mai bine să facă calculele în cazurile de față.