În China a fost o sărbătoare a reducerilor denumită Singles Day. S-a dorit a fi o alinare prin cumpărături a persoanelor ce nu au partener. Oricum asta contează mai puțin, 11.11 a devenit un fel de Black Friday chinezesc.
Alibaba este un fel de eMAG, păstrând proporțiile (România are sub 20 milioane locuitori, China a trecut de 1.35 miliarde locuitori).
Magazinul online asiatic a venit cu mai multe date statistice privind rezultatele înregistrate pe 11.11:
- vânzări de 25.3 miliarde dolari, creștere de 39% față de 2016 când au atins 17.79 miliarde dolari (spre comparație, Black Friday în SUA pe 2016 a generat în jur de 3 miliarde dolari);
- vânzări de 7 miliarde dolari în primele 30 de minute;
- 90% din vânzări generate de pe telefonul mobil față de 82% în 2016 și 69% în 2015;
- vârful vânzărilor a fost de 325.000 comenzi pe secundă;
- Alipay a procesat 1.5 miliarde plăți, creștere de 41% față de 2016;
- 15 milioane de produse listate de către 140.000 de branduri, 60.000 au fost branduri internaționale;
- 167 de comercianți au generat vânzări de câte 15.1 milioane dolari, 17 comercianți au trecut de pragul a 75.4 milioane dolari fiecare și 6 au depășit 150.9 milioane dolari.
Este de-a dreptul incredibil la ce valori a ajuns piața chineză, chiar dacă facem comparația cu o economie axată pe consum precum cea din SUA. Joacă cumva într-o ligă a lor și se pregătesc să-și exporte modelul de succes și pe plan internațional.
Mai este puțin și începe și Black Friday-ul autohton.