Am câteva informații interesante legate de piața de telefoane mobile din țara noastră. Discutăm de telefoane high-end sau mid-range, dar o să rămâneți uimiți când veți vedea că grosul vânzărilor rămâne în segmentul low-cost, cu specificații de-a dreptul modeste.
La sfârșitul lui decembrie 2015, piața era structurată după cum urmează:
a. Diagonala display-ului;
Sub 4 inch – 25% din piață;
Între 4 și 5 inch – 40% din piață;
Peste 5.6 inch – sub 1%;
b. Tehnologia din spatele display-ului;
TFT – peste 40%;
c. În funcție de procesor;
Dual-core – 35%;
Quad-core – 50%;
Octa-core – 15%;
d. Memorie RAM;
Peste 15% cu 512 MB memorie RAM;
e. Spațiul de stocare;
Sub 8 GB – 2/3 din piață cu mențiunea că peste 20% oferă 4 GB spațiu de stocare preinstalat;
f. Conectivitate 3G / 4G;
3G – peste 40%.
Putem să facem un portret robot al smartphone-ului cu probabilitatea cea mai mare de a fi în mâinile unui român: telefon cu display cuprins între 4 și 5 inch, panel TFT, procesor quad-core, spațiu de stocare preinstalat sub 8 GB, 1 GB de memorie RAM.
Datele se referă strict la smartphone-urile comercializate în 2015. Piața cred că se aglomerează puternic până la 450 – 500 – 600 lei, iar după aceea vânzările sunt mult mai mici. România rămâne o piață emergentă, iar mare parte dintre cei ce ne citesc site-ul sunt excepția de la regulă.