Pe chinezu.eu se pune întrebarea iar eu spicuiesc din unele comentarii ce sunt tare interesante pentru că vin de la persoane avizate care nu îşi permit să vorbească prostii:
1. Andrei Roşca (cel ce a pus bazele bookblog.ro):
Dau eu doua, “din surse”.
Singura precizare (nu stiu daca mai era necesara, dar prefer sa ma repet) ar fi ca sumele sunt valabile daca raman echipele timp de 24 de luni. Ceea ce, in cazurile date de mine, ar fi putin probabil. Insa facem un exercitiu.
bookblog.ro – 300.000 euro
empower.ro – 70 – 100.000 euro
Sunt cele mai bune, fiecare pe nisa lui. Si au super echipe in spate, ambele.
Injuraturile le puteti trimite pe andrei[at]bookblog[dot]ro
In ceea ce priveste o discutie despre cum s-ar face aceste evaluari, sunt de acord cu Mihai. As participa cu mare placere si as si explica pe larg de ce sumele astea atat de mari. Cu alte argumente decat “blogurile cresc” si “online-ul e o industrie cu potential”.
2. Dragoş Roua:
Cumpararea ca investitie presupune aplicarea unor criterii de business. Cel mai frecvent e cel amintit de Stefan Murgeanu. Cine baga bani ii baga ca sa scoată mai mulți, asta e jocul.
Cumpărarea unor bloguri personale se poate face in multe feluri, vezi directiva lui Patriciu ca fiecare jurnalist din trust sa aibă blog. Ghici cine e beneficiarul principal al acelor bloguri?
Datorită veniturilor relativ mici din ultimii doi ani (parțial din cauza crizei, parțial din cauza unui blocaj de imaginatie cronic al bloggerilor care nu își diversifica sursele de venit) nu cred ca putem sari, cu generozitate, de 150-200.000 EUR ca suma maxima pentru “cel mai tare” blog din piața.
In piața de conținut anglo saxona exista situri care cu asta se ocupa, vând (nu doar evalueaza) situri. Prezenta unor astfel de situri in .ro ar impinge foarte mult businessul. Chiar daca La început se vor vinde situri pe 3-4000 EUR.
3. Marius Sescu:
Se poate aplica aceeasi suma ca la site-uri si blogurile din afara. Veniturile pe care le poate genera un blog lunar inmultit cu 12. Sute de mii de euro? Sa fim seriosi, cine reuseste sa vanda un blog (atentie, blog, nu site construit pe WordPress) pe mai mult de 50k euro e foarte norocos.
Vali Petcu scrie pe zoso.ro de ce sunt interesate blogurile pentru publicitate şi cred că în viitorul apropiat vom asista la alte bloguri ce îşi schimbă proprietarul în afară de clasicele: monden.info sau divertcitycafe. Blogul este uşor de întreţinut, poate strânge o audienţă impresionantă şi cel mai important targetată. Cu timpul în funcţie de trafic o serie de bloggeri vor ajunge a avea articolele publicate prin adevărul.ro sau voxpublica.net. Bineînţeles că oportunităţile vor apărea doar celor care chiar au ceva de spus.