Apple pregătește debutul comercial al primului său ceas inteligent, Apple watch. Alte companii au pornit pe această nișă, dar fără a avea un succes major. Sunt curios să văd dacă Apple watch-ul va avea impactul iPad-ului din 2010.
Clasamentul pe 2014 arată pe Samsung, Pebble și Fitbit pe primele trei poziții:
1. Samsung – 1.2 milioane unități;
2. Pebble – 700.000 de unități;
3. Fitbit – 600.000 de unități;
Și un grafic cu primele 10 poziții:
Câteva idei pe baza topului de mai sus:
1. Samsung a investit mult în această piață, are prima poziție, dar vânzările le-aș caracteriza a fi modeste. Au o suită de modele, deja sunt la a 2-a generație de smartwatch-uri. Cele mai cunoscute sunt Samsung Gear 2, Gear 2 Neo sau Samsung Gear S ce oferă conectivitate de date și l-aș putea caracteriza drept un mini – smartphone cu Tizen OS;
2. Pebble a pornit cu un startup și a beneficiat de finanțare prin crowdfunding. Au recidivat cu succes în 2015 cu Pebble Time în februarie 2015 pe Kickstarter. Au reușit să creioneze un întreg ecosistem de aplicații și sunt printre cele mai apreciate smartwatch-uri la momentul actual.
3. Fitbit din câte știu nu are niciun smartwatch în adevăratul înțeles al termenului. Cred că vânzările din tabel se referă la Fitbit Force (brățară inteligentă cu display ce afișa ceasul, numărul de pași etc). Brățara a fost retrasă, iar locul său l-a acontat Fitbit Charge.
4. Sony vinde foarte slab și spun asta în contextul în care compania japoneză a jucat rolul de pionier în lumea smartwatch-urilor. Nu știu câți dintre voi vă amintiți de Sony Ericcson LiveView din 2010.
5. ASUS cu 120.000 de unități pentru ASUS ZenWatch aș spune că s-a descurcat neașteptat de bine. S-a vândut doar în unele state asiatice și doar în ultimul trimestru din 2014, lansare sa având loc la IFA Berlin 2014, în septembrie.