CFR a desfăşurat în perioada 2 mai – 7 iunie 2023 lucrări de reparaţii la suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei, iar pentru a o testa, a realizat o cursă de probă cu o locomotivă de călători.
Aceasta a atins 210 kilometri / oră, o viteză record pentru România chiar şi în cadrul unui centru de testare. Din păcate viteza medie în ţară pentru trenurile de pasageri este de 45 kilometri / oră, astfel că aceste teste sunt prea puţin relevante pentru români.
Cât despre lucrările de reparaţii ale Inelului Mare Făurei, acestea au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secţia IFTE 1 Galaţi, și au constat în:
- înlocuire traverse;
- buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13.7 km);
- profilare prismă de balast pe toată distanță de 13.7 km;
- verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig-zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la 276 de stȃlpi LC;
- reparaţii la cablul colector între stȃlpii SBC;
- reglarea pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC.
Pentru cei care nu ştiu, Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 şi este singurul din România ce permite realizarea de teste cu viteze de peste 200 kilometri / oră. Centrul are o lungime de 13.7 kilometri, 6 podeţe, 4 treceri la nivel, două curbe cu raze de 1800 m şi o lungime a aliniamentelor de 1000 m, respectiv 950 m.