Anul 2017 este reprezentativ pentru transportul feroviar din China, deoarece cea mai mare putere economică din Asia şi-a lansat noua generaţie de trenuri de mare viteză în etapa comercială. Viteza atinsă urcă până la maxim 400 km/h şi poartă numele de Fuxing.
Până în acest moment au fost puse în funcţiune 7 astfel de trenuri pe linia Beijing – Shanghai şi retur, linie ce are o lungime de 1318 kilometri. Fuxing reduce timpul de călătorie de la 4 ore şi 49 de minute, la 4 ore şi 28 de minute, iar comparativ cu generaţia anterioară oferă pasagerilor un plus de comfort: mai mult spaţiu pentru picioare, mai multe prize, mai mulţi senzori pentru un plus de securitate şi internet Wi-Fi gratuit.
Am putea spune că aceste upgrade-uri sunt absolut normale, însă cea mai impresionantă caracteristică este dată de stabilitatea acestor trenuri în mers. Un pasager a pus în poziţie verticală o monedă de 2 euro, un stilou şi telefonul personal pe un pervaz al trenului care circula cu 350 km/h, iar timp de 25 de minute acestea au rămas nemişcate, o performanţă remarcabilă din toate punctele de vedere.
Trenurile Fuxing vor înlocui în anii următori “vechiurile” Hexie care ating o viteză maximă de “doar” 300 km/h, iar într-un viitor mai îndepărtat chinezii îşi doresc să implementeze trenurile maglev care funcţionează prin levitaţie magnetică şi pot ajunge până la 600 km/h.
Watch how long a two-euro coin can balance on Fuxing train traveling at 350 kph, on #HighSpeedRail linking Beijing with Shanghai pic.twitter.com/S9nE9Fplgc
— China Xinhua News (@XHNews) September 21, 2017