În urmă cu ceva ani o nouă formă a comerţului modern lua naştere: cel online. La început foarte mulţi oameni au fost reticenţi în a cumpăra produse online, însă cu cât acest tip de comerţ a devenit mai sigur, cu atât numărul comenzilor a crescut.
România este una din ţările în care shopping-ul online a fost privit cu neîncredere foarte mult timp. Românii au prins mai mult curaj în ultimii 4-5 ani când vânzările din faţa calculatorului au crescut vertiginos (cu cel puţin 10% de la an la an). Dacă la început se făceau comenzi doar cu plata la livrare pentru a fi siguri că primesc ceea ce au comandat, în 2015 curajul a trecut la alt nivel: românii comandă acum cu plata online de la retaileri din întreaga lume.
Revenind uşor la comerţul online la nivel mondial, anul 2015 a fost unul excelent. Conform unor analize realizate de 1010Data, anul aceste vânzările online au crescut cu aproximativ 33% comparativ cu 2014. Creşterile majore vin în general din device-uri inteligente, iar câteva dintre acestea au explodat pur şi simplu în 2015. De exemplu vânzările de smartwatch-uri au crescut cu 1262%, în timp ce ochelarii pentru realitate virtuală au avut o creştere de 1243% raportat la 2014. Printre producătorii care au prins o felie din această dezvoltare online regăsim Lenovo, Microsoft, Dell, HP, Asus, Samsung sau Apple.
2016 se anunţă un an cel puţin la fel de interesant precum 2015. Se aşteaptă îmbunătăţirea multor tehnologii actuale, dar şi lansarea unora noi care să câştige cotă de piaţă.