Companiile din România nu înţeleg încă importanţa promovării online

/
/
18 feb. 18
/

Deşi ne aflăm în secolul vitezei, al informaţiei, afaceriştii din România nu înţeleg încă importanţa online-ului şi al promovării în acest format. În acest caz nu ne referim la multinaţionale (acestea au echipe dedicate marketingului online), ci la întreprinderile mici şi mijlocii.

Conform unui studiu al Institutului Naţional de Statistică (INS), în România doar 45.4% dintre companii au un site propriu, deşi 86.1% sunt conectate la reţeaua de internet. Cele mai multe firme cu site propriu se găsesc în Bucureşti-Ilfov (63,7%) şi Centru (50,2%), urmate de Nord-Est şi Nord-Vest (40,3%). Cele mai mici ponderi se regăsesc în Sud-Oltenia (26,3%), în Vest (36,2%) şi în Sud-Est (36,5%).

Cele mai active companii pe internet din punct de vedere al sectorului de activitate sunt cele din industrie şi construcţii (86.7%), servicii (84.3%) şi comerţ (81.7%).

Un alt studiu realizat de Facebrands (o platformă de analiză a cifrelor Facebook în România) arată că din cele peste 600.000 de firme înregistrate în România, doar 45.000 au cont de Facebook, adică doar 7.5% dintre acestea. Şi mai îngrijorător este faptul că foarte multe conturi existente tratează Facebook-ul ca o modalitate de relaxare a utilizatorilor şi nu ca o modalitate de informare şi comunicare cu aceştia.

„Sunt postări cu filmuleţe amuzante sau poze cu pisici, fără nicio legătură cu afacerile lor. Iar când vor să comunice câte ceva despre afacerea lor postează pliante neatractive, transpuse grosolan din offline în online. În mod natural, după ce ai obişnuit oamenii cu pisici, postările cu serviciile de curăţenie pe care le oferi nu au cum să aibă efectul scontat”, menţionează reprezentanţii Facebrands.

Este foarte clar că întreprinzătorii români nu înţeleg încă importanţa promovării online, iar acest lucru le reduc şansele de reuşită. Într-o perioadă în care vorbim de inteligenţă artificială şi realitate virtuală, în România 92.5% dintre companii nu au aflat ce este aceea o reţea de socializare, iar 54.6% nu pot fi găsite la o scurtă căutare pe google (exceptând site-urile ce oferă informaţii generice despre firmele înregistrate la Registrul Comerţului).

Sursa: zf.ro
Categorii: Diverse
Cuvinte cheie: facebook, promovare online, site
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De ce aţi primit SMS-uri / notificări legate de limita de internet pe mobil pe care o puteţi folosi în roaming SEE?

Majoritatea dintre voi aţi primit zilele acestea SMS-uri / notificări din partea operatorilor telecom legate de limita de internet pe care o puteţi folosi în roaming SEE.

Samsung Best Products 2025: un an în care ecosistemul a contat mai mult decât fiecare device în parte

Dacă 2025 a fost anul în care AI-ul a devenit mainstream, pentru Samsung a fost mai ales anul în care această tehnologie a început să fie integrată coerent în produse, nu doar bifată ca feature.

Laptop GIGABYTE AERO X16 Copilot+ PC (EG61H) – review (Subțire și ușor, cu tot ce-i trebuie atât unui gamer, cât și unui profesionist din domenii variate)

M-am gândit mult dacă în titlul acestui review să trec „laptop de gaming” sau, așa cum iată am lăsat într-un final, simplu „laptop GIGABYTE AERO X16 Copilot+ PC (EG61H)”. A câștigat a doua variantă fiindcă, după ce l-am testat temeinic, acest laptop nu mi se pare că ar fi strict de gaming, ci „ȘI de…