Începând cu 1979, când Michael Aldrich a inventat cumpărăturile online, acest tip de comerţ s-a dezvoltat mult mai repede decât metodele clasice. În prezent, peste 80% din cei care folosesc internetul, au cumpărat cel puţin o dată prin intermediul unui site de profil. Motivul principal pentru care oamenii preferă să cumpere online este timpul economisit.
Se estimează ca populaţia globală ce va avea acces la internet în anul 2014 va atinge pragul de 2,32 miliarde de utilizatori, acest lucru aducând cu siguranţă încă o creştere a comerţului online. De exemplu, numai în 2012 se estimează că numărul celor care vor cumpăra produse online va creşte cu 30% comparativ cu 2011.
În România, comerţul online a luat amploare în ultimii ani, deşi încă există mulţi români neîncrezători în acest mod de a face cumpărăturile. De exemplu, în 2010, vânzările Emag au fost de 1,5 ori mai mari decât toate vânzările online din Portugalia şi de 12 ori mai mari decât toate vânzările online din Bulgaria.
Sperăm totuşi că numărul utilizatorilor de internet care vor utiliza în viitor e-commerce-ul să crească şi să se bucure de toate beneficiile pe care le oferă acest tip de comerţ.