T3 2019 cuprinde perioada 1 iulie – 30 septembrie. Este perioada de vară când de obicei vânzările de smartphone-uri nu sunt pe val, fix înainte de trimestrul care contează cu perioada sărbătorilor etc.
Totuși, T3 2019 este atipic. Au fost livrate mai multe smartphone-uri față de aceeași perioadă din 2018:
358.3 milioane unități vs 355.6 milioane, creștere de 0.8%. Față de T2 2019 s-a înregistrat o creștere de…, 8.1%. Piața a prins un refresh.
- Samsung – 78.2 milioane unități, 21.8% market share și creștere de 8.3% față de 2018;
- Huawei – 66.6 milioane unități, 18.6% market share și creștere de 28.2% față de aceeași perioadă din anul trecut;
- Apple – 46.6 milioane unități, 13% market share și scădere de 0.6%;
- Xiaomi – 32.7 milioane unități, 9.1% market share și scădere de 3.3%;
- Oppo – 31.2 milioane unități, 8.75 market share și creștere de 4.1%.
Xiaomi am impresia că și-a atins maximul, iar dacă nu găsesc vreo minune să-și mărească bugetele de marketing și prezența în offline s-ar putea cu greu să-și păstreze poziția în top 5 mondial.
La Apple aș spune că s-au ținut bine, mai ales că este trimestrul de dinainte de lansarea produselor în generație 2019. Huawei crește pe baza piețelor asiatice și în special pe piața de acasă, iar Samsung mai capitalizează câteva milioane de unități prin Europa.