Smartphone

Strategy Analytics a lansat un raport legat de vânzările de telefoane mobile în 2017. Numărul de unități comercializate nu a mai cunoscut o creștere spectaculoasă ca în trecut, avem o relativă stagnare (de la 1.488 miliarde unități în 2016 la 1.507 miliarde unități în 2017 – un plus de doar 1.29%) . 

Top 5 arată în felul următor:

  1. Samsung – 317.5 milioane unități;
  2. Apple – 215.8 milioane unități;
  3. Huawei – 153 milioane unități;
  4. OPPO – 118 milioane unități;
  5. Xiaomi – 91.3 milioane unități.

Trebuie să specific că vorbim de livrări, nu de vânzările propriu-zise. Bănuiesc că mare parte din smartphone-urile livrate au fost și vândute. Nicio companie nu și-ar permite să țină stocuri de zeci de milioane de unități.

Și un tabel în care să putem compara vânzările din 2017 față de 2016:

Samsung și Apple sunt cumva în linie cu evoluția pieței. Cu mențiunea că Apple a dat lovitura cu iPhone X, smartphone scump ce s-a bucurat de mare căutare în ultimul trimestru din 2017.

Huawei are o creștere bună, cu mult peste cei 1.29% înregistrați de către industria de telefoane mobile, dar sub valorile atinse de concurența din China (OPPO cu o creștere de 35.4%, iar Xiaomi ce urcă în mod neverosimilu la 55.53% după un 2016 prost pentru colosul chinez).

OPPO, Xiaomi și Vivo se pregătesc abia în 2018 să abordeze alte piețe în afară de China și câteva țări din Asia. Xiaomi tatonează o expansiune europeană (au ajuns în Spania, au dealer pe ABC Data și Ingram Micro în România, au debutat și în Italia de curând, cu magazin oficial în București din viitorul apropiat).

Alte date interesante:

  • Apple a vândut 77.3 milioane unități în Q4 2017 față de 78.3 milioane unități în Q4 2016;
  • piața de smartphone-uri a coborât la 400 milioane unități în Q4 2017 față de 438.7 milioane unități în Q4 2016 (scădere de 16%);
  • OPPO a strâns 29.5 milioane unități în Q4 2017, identic cu valoarea atinsă în Q4 2016 – semn că și-au atins potențialul maxim și dacă nu se mișcă spre alte piețe nu mai au unde crește;
  • Xiaomi a crescut bine de tot, iar a 2-a piață de bază a ajuns a fi India (am înțeles că ar fi devenit No. 1 în a doua țară din lume ca număr de locuitori, depășind Samsung);
  • Huawei pregătește o gamă de terminale de tip best-buy, ca să contracareze creșterea Xiaomi.
Sursa: BusinessWire.com

Categorii: telefoane-mobile
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.