În toamna anului trecut soţia mea a ratat două treziri dimineaţa şi de fiecare dată alarma iPhone-ului său nu a sunat. Prima dată a ajuns cu copilul la şcoală la limită (s-a trezit singură pe la 8 fără 20), iar a doua oară nu a mai ajuns deloc cu el la şcoală (orele începeau la 08:00, iar ea s-a trezit fără alarmă aproape de ora 10:00).
De fiecare dată a fost convinsă că a setat alarma, însă nu a fost atât de sigură când a fost vorba de o eventuală amânare / anulare din reflex, de aceea am dat vina de fiecare dată pe neatenţie.
Iată însă că acum toate se leagă. Se pare că Apple chiar are o problemă cu funcţionarea alertelor setate în aplicaţia Clock (Ceas), foarte mulţi utilizatori plângându-se că acestea fie nu se activează deloc, fie se activează mult mai târziu.
Iar problema nu pare a fi de ieri, de azi, ci chiar din primăvara anului trecut. Din păcate sesizările utilizatorilor se tot înmulţesc, iar Apple nu a oferit până la această oră nicio soluţie.
Se pare că afectate de această situaţie sunt modelele de generaţie mai nouă, cele care folosesc iOS 17 şi iOS 18.
Acum că ştiu de problemă, o voi ruga pe soţie să seteze şi o alarmă de rezervă, tocmai pentru a evita astfel de neplăceri pe viitor. Iar voi, cei care sunteţi utilizatori de iPhone, ar fi bine să faceţi acelaşi lucru, nu de alta, dar se poate să nu vă sune alarma într-un moment important din viaţa voastră.