Prin 2015 cei de la YouTube s-au gândit că nu ar strica o secţiune numită „Tendinţe”, adică un top al celor ma virale clipuri ale momentului în funcţie de numărul de vizualizări.
La început această secţiune a fost un mare succes, toată lumea căutând să vadă rapid ce mai este în „trending” pe YouTube.
Datorită pandemiei, unele lucruri s-au mai schimbat, iar TikTok a devenit baza. YouTube nu a putut să stea cu mâinile în sân, aşa că la foarte scurt timp a lansat YouTube Shorts (lansarea oficială a avut loc în noiembrie 2020, însă disponibilitatea globală s-a maturizat prin iulie 2021).
Prin apariţia YouTube Shorts, secţiunea „Tendinţe” şi-a pierdut din strălucire, reprezentanţii YouTube afirmând chiar că interesul pentru aceasta este foarte redusă în 2025. În plus, în ultima perioadă nici creatorii de conţinut nu au mai fost mulţumiţi de algoritmii din spatele acestei secţiuni, aceştia nefiind capabili să promovezi aşa numitele micro-trenduri.
În tot acest context, YouTube a luat decizia de a închide secţiunea „Tendinţe”, astfel că în curând aceasta va dispărea complet. Ea va fi înlocuită de aşa numitele YouTube Charts, un fel de clasamente pe diverse categorii (muzică, podcasturi, trailere etc.).
Nu ştim exact când va fi închisă această secţiune, însă cu siguranţă nu mai aveţi mult timp la dispoziţie să aflaţi rapid ce mai este în „trending” pe YouTube.
PS: imaginea acestui articol este o captură de ecran la ce este azi, 11 iulie 2025, în tendinţe pe YouTube.
Sursa: theverge.com