Am văzut multe comentarii în care cei interesați de un device de top punctează creșterea prețurilor. Sunt mai multe cauze ce au dus la creșterea costurilor de comercializare, în special pentru telefoanele Android de top. iPhone-ul a fost mai mereu un produs scump, cu preț de peste 3000 de lei fără semnarea unui contract.
Ați observat că Samsung GALAXY S6 și S6 Edge debutează de la puțin peste 3000 lei în sus. Samsung GALAXY Note și Note 4 au mers în aceeași linie, în jur de 3300 lei pentru fiecare generație a phabletului sud-coreean. HTC One M9 la 749 euro va fi și mai scump, cu 2 – 300 lei față de GALAXY S6 (684 euro la Vodafone și 709 euro la Orange, 3299 lei la Telekom).
1. Produs premium, preț pe măsură;
Fiecare companie investește serios în R&D spre a livra un smartphone cât mai complet, de aici și prețurile mai mari. Samsung GALAXY S6 este o revoluție față de precedenta generație (sticlă pe față și spate, design unibody, carcasă din metal, display Super AMOLED cu rezoluție 2K etc). Plus că în prețul lui GALAXY S6 se află și partea de marketing, câștigul operatorului telecom / magazinului online, diferite taxe etc.
2. Creșterea dolarului;
Dolarul este moneda folosită cu precădere în țările asiatice, componentele sunt mai scumpe. Spre exemplu, dolarul în România s-a actualizat de la 3.2 lei în aprilie 2014 la 4.14 lei în prezent. Creștere de 23%. De aici rezultă și o actualizare a prețului de raft, inerentă.
Sunt sigur că dacă dolarul va continua trendul ascendent, din a 2-a parte a anului, gadgeturile vor deveni și mai scumpe. Noroc că există o concurență destul de aprigă care forțează multe companii să nu-și actualizeze costurile, să reducă profiturile și asta din dorința de a-ș păstra cota de piață.
3. Device cu grad de atractivitate ridicat, adresabilitate limitată;
Fiecare companie și-a propus să uimească prin design, specificații, funcții încorporate și astfel să genereze o achiziție făcută emoțional, fără a gândi raportul preț / specificații. Pe principiul că un client dacă-și permite, îl cumpără fără să stea pe gânduri, fiind atras de elementele mai sus menționate.
4. Vânzări și mai mari prin intermediul operatorilor telecom;
Aici sunt pe tărâmul ipotezelor. Un preț mare la liber face ca mulți eventuali clienți să se orienteze spre operatorii telecom ce oferă costuri mai atractive prin intermediul abonamentelor și al subvențiilor alocate în funcție de valoarea contractului.
Piața este cea care sancționează / confirmă astfel de soluții. Apple a reușit, să vedem dacă Samsung și HTC reușesc să puncteze la fel de bine. Samsung prin primul GALAXY S a dovedit că și telefoanele Android de top pot fi vândute în milioane unități, la GALAXY S6 să vedem dacă le iese pasența.