Samsung GALAXY S8 și GALAXY S8 Plus au prețuri ce au evoluat într-o pantă descendentă destul de abruptă. De 6 ani de când lucrez la Gadget.ro nu știu niciun GALAXY S care să fi trecut printr-o situație similară.
Avem recenzii pe site pentru cele trei vârfuri de gamă ale Samsung:
Au trecut puțin peste 6 luni de la debutul comercial și GALAXY S8 Plus de la 4000 lei a ajuns la 2900 – 3000 lei în unele magazine de specialitate. Shop-urile mai serioase îl listează pe la 3100 – 3200 lei, dar au fost situații în care a coborât sub 3000 lei și pe aici. GALAXY S8 a ajuns de la 3400 – 3500 lei la 2600 – 2700 lei, chiar și mai puțin în anumite cazuri singulare.
Samsung GALAXY S8 Plus – cel mai mare rival pentru GALAXY Note8;
Avem căderi de preț de 25% din valoarea produsului în jumătate de an de la startul comenzilor.
Am făcut o listă cu mai multe motive, pot fi luate atât la comun, cât și separat.
- Samsung și-a scos R&D-ul din spatele lui S8 și S8 Plus, iar acum își permită să reducă costurile afișate. Așa procedează companiile ce fac volum pe un dispozitiv.
- Compania sud-coreeană vrea să mențină interesul pentru vârfurile sale de gamă, au fost anunțate și alte dispozitive concurente, unele cu preț mai mic și Samsung își dorește să joace puternic în segmentul high-end.
- Cererea slabă pentru S8 și S8 Plus – nu am găsit informații din partea Sammy în ce privește vânzările pentru duetul GALAXY S în ediție 2017. Prin august 2017 am înțeles că ar fi trecut de bariera a 20 milioane unități, într-un ritm de 278.800 unități de S8 și S8 Plus / zi de la debutul din aprilie. La un moment dat, CEO-ul Samsung Mobile a spus că au înregistrat o cerere de 15% mai mare pe seria S8 față de S7. Personal, cred că au o cerere mai slabă și reducerile de preț vin ca să crească gradul de atractivitate.
- Samsung vrea să concureze iPhone 8 și iPhone 8 Plus printr-un preț mai bun – singurul concurent ce a făcut volum de-a lungul timpului pe segmentul smartphone-urilor cu preț de peste 3000 lei a fost Apple, în septembrie au fost anunțate iPhone 8 și 8 Plus, iar Samsung își dorește să aibă alternative cu preț mai bun la raft;
- Cu un preț mult mai mare în etapa inițială au concentrat vânzările în dreptul operatorilor de telecomunicații, iar acum după 5 – 6 luni distanță își doresc să conteze mai mult și în open market.
Interesant este cum GALAXY S8 Plus îl concurează direct pe GALAXY Note8 (diferențe relativ minime), dar la o diferență de 1200 – 1500 lei. Mai stăm puțin și îl vedem și pe Note8 cum coboară de la 4500 lei la sub 4000 – 3500 etc.
Ca idee, Samsung în România pe primele 7 luni din 2017 a coborât ca market share sub 40%, pentru prima dată după o lungă perioadă de timp în care au avut și peste 50% din piața locală. Cel mai probabil, concurența redutabilă a fost și este în segmentele low-cost și mid-range, J-urile și A-urile își pierd din atractivitate în fața ofertei rivale.