De ce nu se mai cumpără smartphone-urile Sony ?

08/10/2020

În 2013 şi 2014 Sony reuşea să vândă anual aproape 40 de milioane de smartphone-uri, în timp ce în 2019 vânzările totale s-au oprit la 1.5 milioane de unităţi. Dezastruos, nu-i aşa ?

Şi totuşi, de ce nu mai cumpăra lumea telefoane Sony ?

Această întrebare ne-am pus-o şi noi mereu în articolele legate de Sony, chiar şi voi aţi încercat în comentarii să găsiţi câteva explicaţii. Multe dintre ele le ştim deja, le-am tot menţionat pe aici, iar Marques Brownlee (MKBHD) a tras linie şi le-a evidenţiat pe cele mai importante:

  • sunt telefoane cu funcţii şi caracteristici interesante, dar nu atât de utile pentru mase (aşa zise smartphone-uri pentru entuziaşti);
  • nu au alte funcţii şi caracteristici acceptate şi solicitate de mase (de exemplu Night Mode cu acces rapid);
  • schimbări minore la nivelul camerelor foto (de cele mai multe ori acestea au dezamăgit);
  • distanţă mare între prezentarea oficială şi lansarea comercială (uneori trec mai bine de şase luni între cele două momente critice, iar oamenii efectiv uită de existenţa acelor device-uri).

Suplimentar acestora aş mai adăuga câteva:

  • design-ul învechit (Sony refuză să se adapteze la estetica actuală a telefoanelor şi merge pe aceeaşi reţetă îmbătrânită pe care o mai “cizelează” din când în când);
  • strategii de marketing prost implementate;
  • poate chiar şi preţul, destul de ridicat ţinând cont de limitările pe care Sony le impune clienţilor (estetica, lansare întârziată, etc.);
  • lipsa stocurilor (de cele mai multe ori smartphone-urile Sony nu se găsesc în stoc nici după lansările comerciale).

Este clar că la Sony ceva nu se leagă de ani buni, iar acelaşi lucru îl putem spune şi despre LG. Din păcate lucrurile nu se vor schimba prea curând.

Categorii
Tag-uri
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.