Depanero a comandat un studiu pe baza căruia a dorit să afle modul în care românii își aleg service-ul pentru echipamentele electrice, electrocasnice și IT. Chestionarele au fost aplicate de către Millward Brown pe un eșantion de 1000 de respondenți din mediul urban, cu vârste între 18 – 65 ani
Depanero este cea mai mare firmă de service din România pe domeniile electrocasnice mici și mari, telefoane mobile, tablete și electro-IT.
Date extrase din comunicatul de presă:
– 85% dintre români își doresc ca produsele să fie reparate cât mai rapid. Logic. Ți se strică smartphone-ul sau tableta, îți dorești instant să le ai reparate și să le utilizezi;
– 90% și-ar dori să lucreze cu un service autorizat, iar calitatea serviciilor ar conta mai mult decât prețul. Aici este cu dus și întors. Spre exemplu, la telefoanele și tabletele ieftine nu prea-ți convine să investești prea mult în reparație, iar astfel de device-uri sunt majoritare într-o piață emergentă precum cea autohtonă.
– 75% dintre respondenți verifică valabilitatea garanției. Aici aș spune că eu mă așteptam să fie un procent cât mai apropiat de 100%, dar 25% cumpără chestii atât de ieftine că nu-i interesează partea cu garanția;
– 57% apelează direct la firma de service din garanție. Aș adăuga o notă personală, de aceea de multe ori cumpăr de la eMAG. Ca să scap de corvoada apelurilor telefonice, trimit către ei și se ocupă de toate.
Declarații oficiale oferite de către Adrian Antohi, director general Depanero:
„Durata medie de reparație pentru produsele care ajung în service-urile Depanero este de sub 7 zile, în condițiile în care, potrivit legislației în vigoare, o firmă de service are la dispoziție 15 zile calendaristice pentru a repara un produs”
„Incidența destul de ridicată a defecțiunilor apărute în scurt timp de la repararea produselor în afara unităților de service autorizat, lipsa garanției, dar și durata mai mare de reparație, sunt doar câteva dintre argumentele care au determinat o schimbare în mentalitatea consumatorilor români, aceștia conștientizând și apreciind acum beneficiile pe care le oferă unitățile de service autorizat. Depanero este singura firmă de service din România cu rețea națională și angajați proprii. În acest moment echipa noastră este formată din 285 de angajați și avem prezență în aproape toate județele țării”