Am văzut că în ultima perioadă se discută din ce în ce mai mult despre oportunitatea sau inoportunitatea afilierii ca politică de monetizarea a unui blog. Vorbesc din postura de blogger începător. Am o opinie deorece zilnic stau “online” câteva ore: bloguri, site-uri autohtone. Citesc, mă informez, analizez şi spun pe aici. 
          Fiecare blogger nutreşte speranţa ca mai târziu sau instantaneu să monetizeze traficul său.          Afilierea este cea mai la îndemână. 
         Fraţilor, principala problemă este traficul. Dacă ai, măcar, peste 2000 de unici pe zi poţi să speri. Afişezi widgeturile emag sau mai stiu eu cărui program şi aştepţi. Intr-un an de zile ai scoate vreo câteva sute de ron dar nu poţi scoate mai mult.
          Totul rezidă în numărul de unici.
          Piaţă de referinţă pentru blogurile româneşti este extrem de redusă. Avem câteva milioane de utilizatori de internet( mult mai puţini decât în telefonia mobilă, este şi logic să fie aşa) din care extreme de puţini stau pe blog. Cititorul blogurilor mari este, în general, tot un blogger – unul mic. Impreună cu cei care non-blogeri, audienţa se opreşte în jurul cifrei de 50.000 – 60.000 de unici/zi pe toate blogurile. Cel care îl citeşte pe zoso, intră şi pe la arhi, manafu, ecostin ş.a.m.d. 
          Când o să avem un blogger cu 50.000 de unici pe zi atunci am evoluat cu adevărat, până atunci o să mai treacă ceva timp. Hmmm şi peste 5000 de unici pe zi îţi pot aduce ceva bani( depinde de conţinut cum bine intuia Buddha).
         O concluzie:
         Până la urmă totul rezidă în trafic – mare şi targetat( cu cât mai multi unici inteligenţi şi cu bani).
Update: Nu am mai pus linkuri că oricum îi cunoaşteţi pe fiecare în parte.

Categorii: arhiva
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.