Despre Ovi Store cu un dezvoltator de aplicații

08/06/2011

Symbian nu mai este vedeta Nokia, dar nu trebuie uitat că are o serie de atuuri. În primul rând numărul de utilizatori chiar și pe plan local ce cu siguranță depășesc în număr pe cei ce au iOS 5 sau Android. Mai multe detalii în interviu.

via

Magazinul Ovi stă de vorbă cu Dan Durbacă

Ne poţi spune câteva cuvinte despre tine?
Mă numesc Dan Durbacă şi sunt dezvoltator specializat în softuri pentru telefoane mobile. Am experienţă de 10 ani în crearea de softuri pentru terminale mobile. Sunt absolvent de Politehnică, Facultatea de Electronică şi Telecomunicaţii din Bucureşti şi am făcut un Master în Mobile Computing la University of Bedfordshire în Marea Britanie. Am reuşit să mă specializez în toate platformele mobile: J2ME, Symbian, Silverlight, Nokia QT, Android, iPhone.

Cum te-ai apucat de dezvoltare de aplicaţii şi în special pentru terminale Nokia?
M-am apucat în perioada studenţiei şi am început cu aplicaţii pentru terminale Nokia.
În acel moment, Nokia era singurul brand de telefoane care avea un SDK stabil şi multe terminale pe piaţă care suportau J2ME. Am început prin a crea aplicaţii mici, precum AFlashlight Deluxe (o aplicaţie care transformă mobilul în lanternă, oglindă sau stroboscop) sau Mobile Shaver (o jucărie care imită zgomotul unui aparat electric de bărbierit). În momentul de faţă lucrez la un întreg Framework pentru Nokia S40 pentru UI (User Interface).

Ce reprezintă Magazinul Ovi pentru tine?
Magazinul Ovi reprezintă un sprijin pentru micii dezvoltatori de soft pentru terminale Nokia – aşa cum sunt şi eu – care nu au puterea necesară de a reuşi să-şi distribuie singuri pe piaţă aplicaţiile. Asta pentru că e un ansamblu complex, dar în acelaşi timp foarte uşor de folosit, şi este gratis – din câte ştiu, de ceva vreme Nokia semnează gratis aplicaţiile pentru Ovi, nu mai e nevoie de Java Verified sau alte companii pentru a semna digital aplicaţiile.

Ce influenţează numărul de descărcări în cazul unei aplicaţii?
Din punctul meu de vedere, sunt destul de mulţi factori care influenţează vânzarea unei aplicaţii. În primul rând, cred că unul dintre ei este preţul (mai ales când vorbim de aplicaţii gratis versus aplicaţii care costă). Apropo de asta, în ultima vreme am observat că se foloseşte modelul prin care îţi distribui aplicaţia free şi apoi o monetizezi prin reclame în interiorul ei. În afară de preţ, ar mai fi User Interface-ul care mi se pare foarte important şi în general User Experience (UX). Funcţionalitatea ar fi un alt factor important, dacă face ceva util pentru user sau nu, şi, nu în ultimul rând, intergrarea aplicaţiei cu reţelele sociale precum Facebook şi Twitter.

Ai un sfat pe care doreşti să-l împărtăşeşti celor interesaţi să dezvolte aplicaţii?
Sfatul meu ar fi să se specializeze în cât mai multe platforme şi să îşi transforme ideile în aplicaţii, pentru că piaţa, în momentul ăsta, are nevoie de cât mai multe.
Un alt sfat ar fi să nu neglijeze Nokia în favoarea Android/iPhone deoarece Nokia încă este o mare putere, având în vedere numărul de terminale existente pe piaţă şi faptul că în scurt timp Nokia va trece la WindowsPhone 7, care este, după părerea mea, un OS foarte modern.

 

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.