Unul dintre comentariile la articolul legat de piața de telefoane mobile din China pe primul trimestru din 2018 cerea un clasament similar pentru India.
Trebuie punctat din start că avem piețe diferite, singurul numitor comun fiind dat de faptul că ambele țări au peste 1 miliard locuitori (1.37 miliarde vs 1.32 miliarde, China vs India). În rest, India este o piață cu adevărat emergentă și asta pentru că locuitorii săi câștigă mult mai puțin față de China, unde veniturile în marile orașe au urcat spectaculos în ultimii ani.
Piața de smartphone-uri din India;
- Xiaomi – 31.1% în Q1 2018 vs 13.1% în Q1 2017;
- Samsung – 26.2% față de 25.9% în perioada similară din anul trecut;
- Vivo – 5.8% față de 11.9%;
- OPPO – 5.6% față de 9.9%;
- Honor ( Huawei) – 3.4% față de 1.4%;
- Alții – 27.9% faă de 37.8%.
Piața de feature phone s-a dublat în India, în contextul în care smartphone-urile au stagnat ca volum de vânzări.
- Jio – 35.8%;
- Samsung – 9.8%;
- ITEL – 9.4%;
- Nokia – 7.3%;
- Lava – 5.6%;
- Alții – 32.1%.
Nokia a urcat la 7.3%, iar în Q1 2017 erau la 0.0%. Samsung scade de la 25.4% la 9.8%, iar liderul Jio nici nu exista în 2017. Este o companie nouă ce produce telefoane ieftine, în portofoliul lor se află și cel mai ieftin feature phone cu 4G din lume. Secțiunea Alții a coborât de la 49.6% la 32.1% – semn că piața se segmentează din ce în ce mai clar între câteva nume mari din industrie.
Pe smartphone-uri, Xiaomi a trecut la pas de Samsung în 2017 și crește vertiginos. Asta și pentru că au multe modele ieftine de 100 – 150 dolari. Pe de altă parte, Samsung își păstrează market share-ul.
India are un motor important în economie – populația tânără și numeroasă, iar în 20 – 30 de ani veți vedea cum vor ajunge spre una dintre pozițiile fruntașe în economia globală, vor sufla în spatele Chinei.