Am ajuns până la urmă la fix la eveniment. La 2 minute după ce am intrat în sala, Manafu făcea introducerea. Cred că mai sunt alte persoane prinse în trafic deși sala pare deja plină. Ninge și asta a făcut ca Bucureștiul aproape să se blocheze.  Înțeleg că Evensys și Maguay au pornit o colaborare pentru 2011. Culmea este că și eu scriu de pe un laptop de-al lor – Expert Book 3G Altro cu SSD de la Kingston. V-am scris despre el – aici.
1. Grant McKenzie – Ursus Breweries:
Nu știam că berea și onlineul se împacă așa de bine.  Sunt la început cu marketingul în zona de online. Au mers pe toate canalele: facebook, youtube, etc. Redds este o bere pentru fete – 70% din prieteni lor pe facebook fac parte din această categorie. 27% din bugetul lor pe 2010 a fost adresat zonei de digital. Probabil că în timp se va ajunge ca în Marea Britanie unde digitalul a depășit ca volum de publicitate zona de tv. A vorbit de faptul că pentru online trebuie o strategie distinctă, să te focusezi pe ceea ce dorești.
A încheiat cu exemplu legat de Volkswagen Passat și reclama lor de la SuperBowl care a adunat milioane de vizualizări înt-un timp record.
2. Alexandra Mecklenburg – Ogilvy Interactive:
Hulu – este un succes uriaș în SUA, dar din câte știu pentru .ro este o limită. Așa că nu vă relevanța pentru noi. Nu sunt importante platformele și conținutul ci modul în care societatea adoptă noi comportamente. Asistăm la o democratizare a tehnologiei. Implicațiile merg până la nivelul unor revoluții precum cea din Egipt.
Dell a dat o mare atenție via twitter celor care au vreo întrebare sau problemă legată de produsele lor. Un fel de twitter suport via www. Dacă îmi amintesc bine este printre primele companii care au plătit pentru un fel de cont premium și reclamă pe twitter. Până și celebrul creator de genți Louis Vuitton a ales să își schimbe strategia, investesc în online.
Poate că în dot com twitter și facebook sunt tratate cu mare atenție, dar la noi totul este incipient. Spre exemplu nu am auzit ca Dell să ofere suport via twitter pentru Streak sau alte produse din portofoliu comercializate în .ro.
Social media este legată de crearea de entertainment și o experiență utilă sau plăcută legată de un brand. Omul trebuie să primească de la un brand: fun, ajutor și conexiuni. Ford investește mult marketingul digital.
Ideea este că pe termen lung și la noi se va ajunge ca în dot com. Întrebarea mea este simplă. Și care vor fi vocile cu autoritate, capabile să ofere brand awarness?
Nu prea mai sunt branduri mari de afară care să ignore social media. A vorbit de Nestle, IBM, Dell, Gatorade. Social media is a open church. Dacă repeți unor consumatori un lucru, în timp se va ajunge ca ei să îl creadă. Fantastic. Greu este să le menții interesul sau mă rog este interesant să încerci. Altă soluție nu există dacă vrei să contezi ca brand în viitor.
3. Emma Searles – MEC Global Solutions
– Engage users – Encourage advocacy – Prompt interaction
Lucrurile de bază. Este ușor să formulezi, dar greu să pui în aplicare. O campanie poate produce atât conținut de calitate cât și să ducă la evoluția nefericită a unui brand. A vorbit despre branduri, content și modul în care acesta este integrat în online și offline. Brandurile enumerate: Sony Ericsson, Nike (care la World Cup 2010 au mizat pentru început pe pagina lor de facebook și abia ulterior pe canalele tv).
Există o discuție continuă legată de tv și web, este clar că digital marketing este viitorul, dar în .ro tv-ul rules. (părerea mea).
Am luat o scurtă pauză pentru că rămăsesem fără baterie la laptop, dar acum sunt back in business.
Sesiunea III – Idei pentru promovare în social media
Prima parte:
Andy Lita – Business Unit Director, OgilvyInteractive
– Why invest into social media?
– Pay for fans?
– Pay for followers?
– Pay to by liked?
Scopul unei campanii este de a vinde și nu de a aduna fani pe o anumită pagină. Importantă este în prima fază cantitatea și apoi calitatea. Topicurile sunt diverse.
Marca socială :) – pornește de la înțelegerea consumatorului de social media. Trebuie certificată apartenența la un grup care să aibă aceleași idealuri. Pe twitter primești feedback, iar pe facebook sunt interesați mai mult de promoții sau concursuri.
Social media dă rezultate dacă este integrată într-o campanie de comunicare. Răspunsul în SM trebuie dat rapid și nu în săptămâni.
Odysseas Ntotsikas – Managing Director, Thinkdigital
Va vorbi despre facebook și cât de eficient este acesta pentru promovarea unui produs
MSN Google Facebook
Yahoo! Digg LinkedIN
Aol IMDb Twitter
1990 – 2000 2001 – 2010 2011 – viitorul apropiat
Fiecare utilizator din SM are o mai mare încredere în prieteni săi din rețelele sociale. Creșterea facebook în România este spectaculoasă, dar publicitatea via fb nu cunoaște cifre similare.
Marketing centering around people.
Chiar dacă nu ești prezent oficial ca brand pe facebook s-ar putea ca lumea să fie deja grupată astfel încât să genereze discuții legate de portofoliul tău.
Cum spuneam și eu pe twitter în urmă cu câteva zile – să înceapă alergatul după prieteni pe facebook și twitter. Până și Google se folosește de aceste informații pentru așa-numitul search social.
Petrom a derulat o campanie serioasă pe facebook în preajma sărbătorilor. Peste 900.000 de români au văzut reclama și costul a fost relativ redus. Oare cât? :)
Cristina Apostolescu – Interaction Planner, MEC
2.895.560 persoane care locuiesc în România și au conturi pe facebook;
Normal că iar se vorbește de obiectivele campaniei.
– awarness pentru brand, serviciu sau produs;
– încheierea unei tranzacții, cumpărarea produsului online, subscrierea la un newsletter, strângerea unei baze de fani;
– etc.
Facebook permite targetarea structurată în funcți de țară, regiune, ziua de naștere, educație, relație – mai pe scurt, tot ce scrieți la informații pe contul de fb.
Advertising Performance – aici este cu unici ca pe Analyticsul de la siteuri sau bloguri. A mai apărut acum și social impressions. Există și un profil demografic pentru persoanele care au dat click pe reclama din facebook.
Prima întrebare a fost legată de Facebook Places. Când devine utilizabil și în România?
Nimeni dintre speakeri nu a fost capabil să ofere răspunsul. Poate că în 2012. O fi facebook foarte important, dar România ocupă un loc secund în planurile de dezvoltare ale americanilor.
A doua este legată de adwords vs facebook. Google ar trebui să-și facă probleme dacă s-a ajuns ca discuția să se întindă până aici. Pe facebook pot face achiziții, iar pe Google pentru search.
Fotografiile sunt făcute cu telefonul mobil – LG Optimus One – așa că să nu cereți prea mult de la ele. 
Sesiunea IV – Idei pentru promovarea în social media
Diana Tulbure – Marketing Manager SE Europe, Discovery Networks
Vorbește despre modul în care ei au reușit să crească constant pe facebook ocupând primul loc ca număr de fani în rândul televiziunilor prezente pe celebra rețea socială din .ro. Postează zilnic de maxim două ori pe zi.
Bear Grylls a beneficiat și de campanie de la Discovery România. Unele clipuri ce apar pe tv sunt difuzate în premieră către cei ce sunt fani pe fb.
Bobby VoicuBune practici pe facebook
Facebook Pages:
Pagina de facebook nu are limită de prieteni și de aceea mare parte din branduri aleg această metodă. După schimbările din ultimele săptămâni, paginile sunt mult mai ofertante. Traficul generat trebuie transformat în fani.
5 – 10 % din cei care au dat like revin și interacționează cu pagină respectivă.
Facebook Landing Page – crește numărul de persoane ce dau click ajungându-se la 30 – 40%.
Să înțeleg că pe facebook trebuie să ajungi la 100.000 de fani ca să spui că ai realizat ceva.
1 – 2 posturi pe wall zilnic și măcar o imagine pe zi.
Audiența din România nu cunoaște prea bine mecanismul fb. Multă lume nu știe nici măcar care este treaba cu like-ul. Invită-i pe oameni să dea like sau să comenteze. Audiența trebuie targetată și conținutul trebuie gândit de la acest aspect.
Andrei RoșcaDespre bloguri
Alex NegreaDespre twitter.

Categorii: arhiva
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.