Opinie

După cum probabil ştiţi şi voi deja, seria iPhone 16 a fost lansată oficial săptămâna aceasta, iar de ieri, 13 septembrie, toate cele patru modele (iPhone 16, 16 Plus, 16 Pro şi 16 Pro Max) sunt disponibile la precomandă şi în România.

Dacă nu aţi aflat încă preţurile, vi le las mai jos:

  • iPhone 16 de 128 GB – 4.749 lei,
  • iPhone 16 de 256 GB – 5.399 lei,
  • iPhone 16 de 512 GB – 6.649 lei,
  • iPhone 16 Plus 128 GB – 5.499 lei;
  • iPhone 16 Plus 256 GB – 6.149 lei;
  • iPhone 16 Plus 512 GB – 7.349 lei.
  • iPhone 16 Pro 128 GB – 5.999 lei;
  • iPhone 16 Pro 256 GB – 6.649 lei;
  • iPhone 16 Pro 512 GB – 7.849 lei;
  • iPhone 16 Pro 1 TB – 9.099 lei;
  • iPhone 16 Pro Max 256 GB – 7.199 lei;
  • iPhone 16 Pro Max 512 GB – 8.499 lei;
  • iPhone 16 Pro Max 1 TB – 9.699 lei.

Ce mi se pare mie ciudat este însă un alt aspect pe care l-am găsit în campania de promovare şi care, personal, nu mi se pare ca fiind o informare corectă făcută către posibilii utilizatori.

În materialele promoţionale prezentate pe site-urile diverşilor retaileri apare menţionată, evidenţiată si promovată o funcţie ce nu va fi disponibilă în Uniunea Europeană, deci implicit nici în România. Vorbesc despre Apple Intelligence, mult mediatizată de presa de specialitate în ultima perioadă.

Voi cum vedeţi această situaţie? Este promovare mincinoasă sau nu? Adică eu ca posibil utilizator Apple mă uit pe materialele promoţionale, văd această caracteristică ce îmi place, dar când cumpăr efectiv produsul, surpriză, nu o primesc.