Vă anunțam în urmă cu circa o săptămână că vom avea prima prima arenă de esports în VR din țara noastră, iar acum vă putem confirma că locația este deschisă publicului larg. Am participat la evenimentul de deschidere și chiar am jucat o sesiune în cadrul EVA București, Strada Biharia 67 – 77, iar ce pot spune acum rapid este că experiența este cu adevărat unică și că merită să încerci măcar o dată așa ceva. Se prea poate să te prindă, chiar dacă nu ești neapărat un fan înrăit al gamingul-ului de tip shooter. Eu nu sunt, dar vă spun sincer că ceea ce am experimentat la EVA București a fost nu doar interesant, dar care merită repetat. Este altceva să participi activ, cu tot corpul, într-o astfel de luptă, să o numim, iar faptul că joci în echipe contribuie la descătușarea spiritului competitiv, nu vrei să dezamăgești coechipierii și astfel te implici foarte tare.
Ca să înțelegem cum a luat ființă EVA, în 2018, Jean Mariotte, CEO și cofondator EVA, împreună cu Stéphanie Belle și William Klein, au dat viață acestui concept – un joc video care folosește tehnologii de ultimă generație și le permite jucătorilor să se miște liber într-un spațiu de 500 m², totul în realitate virtuală.

„Nu aveam idei preconcepute despre cum ar trebui creat un joc video, ceea ce ne-a oferit libertatea de a gândi diferit, fără să ne impunem limite”, povestește Jean Mariotte. A început apoi să creeze jocuri pentru a-și transforma visul în realitate.
Un element esențial în ADN-ul EVA, și care se regăsește chiar în nume, este esports-ul și dimensiunea
competitivă a acestei noi discipline. Dar crearea unei noi discipline nu este deloc o misiune ușoară, cu atât mai mult cu cât ea poate fi practicată doar în locațiile EVA, și nu de acasă, în fața calculatorului. Cu toate acestea, a fost esențial să se creeze o comunitate în jurul competiției, iar acest spirit competitiv a devenit un pilon central în identitatea EVA, ceea ce o diferențiază cu adevărat de orice altă experiență. Astăzi, competițiile de realitate virtuală sunt organizate în locațiile EVA. Meciurile între orașe, de exemplu, jucători din Marsilia pot concura cu cei din Paris, fiecare din propria arena, devin tot mai frecvente, iar rețeaua competițională crește de la an la an.
EVA este un brand născut în Franța și prezent în peste 50 de locuri din întreaga lume (85 până la finalul anului), în orașe precum Paris, Madrid, Bahrein sau Kuala Lumpur. În București, spațiul găzduiește două arene de câte 500 m², unde două echipe formate din până la 5 jucători fiecare (deci maxim 10 jucători prezenți simultan pe o arenă) își pot testa reflexele și strategia într-un cadru virtual, realist și dinamic.

Jucătorii pot alege între două titluri dezvoltate in-house de EVA: After-H: Battle Arena, un shooter tactic amplasat în universuri futuriste post-apocaliptice, recomandat copiilor cu vârsta peste 12 ani, și Moon of the Dead, o experiență cooperativă intensă de supraviețuire în fața unor hoarde de zombi, destinată celor cu vârsta de peste 16 ani. Fiecare sesiune durează 40 de minute, include 30 de minute de joc și are un preț începând cu 79 lei.

Pe lângă dimensiunea competitivă, EVA își propune să devină un spațiu complet de entertainment interactiv. În perioada următoare, locația din București va introduce și zone dedicate pentru arcade games și darts în realitate augmentată, deschizând astfel experiența și mai mult pentru publicul care își dorește divertisment casual, dar inovator. În plus, planurile EVA pentru România nu se opresc aici. În următorii ani, vor fi lansate și alte locații în marile orașe din țară, ce vor ajuta la extinderea rețelei și comunității de jucători.
Mai mult, am aflat că România va participa în competiția internațională de esports în realitate virtuală. La finalul lunii august 2025, țara noastră participă la Campionatul Mondial EVA (Esports Virtual Arenas), eveniment ce va avea loc la Gamescom, în Köln. Selecția echipei care va reprezenta România va avea loc în cadrul primului turneu esports în VR, organizat la arena EVA din București.