În vara lui 2021 aflam că Google testează noul abonament YouTube Premium Lite, unul gândit pentru acei utilizatori ce nu au nevoie de toate facilităţile oferite în abonamentul YouTube Premium.
YouTube Premium Lite nu oferă decât simplul, dar foarte marele avantaj, de a scăpa utilizatorii de reclame. Acest abonament a tot fost testat în ultimii doi ani în ţări precum Belgia, Danemarca, Finlanda, Luxemburg, Olanda, Norvegia și Suedia, însă gigantul american a luat decizia de a renunţa la el.
Abonaţii YouTube Premium Lite din aceste ţări au primit notificări prin intermediul cărora au fost informaţi că începând cu data de 25 octombrie acest tip de abonament dispare. În compensaţie, aceştia vor primi YouTube Premium gratuit timp de 30 de zile.
Google a obţinut în trimestrul al doilea din 2023 venituri de peste 7.6 miliarde de dolari doar din reclame, astfel că este destul de clar de ce un abonament simplu cu preţ scăzut nu reprezintă viitorul. Utilizatorii trebuie să aleagă fie în a suporta agresivitatea reclamelor, fie în a apela la abonamentul YouTube Premium.