HP Brand Store, primul concept store HP deschis în Europa, împlineşte deja un an de la deschidere. Amplasat în Plaza România din Bucureşti şi operat în parteneriat cu Altex, liderul pieţei locale de retail de electronice şi electrocasnice, magazinul le oferă tuturor pasionaţilor de gadget-uri posibilitatea să testeze şi să achiziţioneze cele mai noi şi interesante produse HP, de la imprimante cu capabilităţi ePrint la desktopuri performante, notebookuri premium şi accesorii diverse.
„HP Brand Store este, pentru noi, un proiect de care suntem foarte mândri”, a declarat Tiberiu Dobre, Country Manager HP Personal Systems Group România. „Ne bucurăm că am reuşit să creăm aici ceea ce ne-am propus, un spaţiu în care utilizatorii vin cu plăcere şi unde le putem oferi o experienţă multimedia completă, punându-le la dispoziţie cele mai noi tehnologii din portofoliu şi o gamă de produse high-end şi în ediţii limitate.”
La finalul primelor 12 luni de activitate, vânzările din HP Brand Store au depăşit valoarea totală de $800.000, întrecând astfel obiectivele propuse de companie în momentul deschiderii.
În acest moment, Altex este cel mai important partener de retail al HP, oferindu-le utilizatorilor cea mai largă gamă de produse şi soluţii ale companiei, gamă ce acoperă toate segmentele din portofoliu, precum şi toate palierele de preţ.
„De peste 7 ani de zile, lucrăm îndeaproape cu Altex şi apreciem deschiderea cu care întâmpină proiectele noastre de promovare a produselor, chiar şi pe cele mai îndrăzneţe şi mai complexe”, a declarat Irinel Ilie, HP IPG Country Manager. „Acesta a fost şi motivul pentru care, în 2009, am încheiat un contract comercial direct între HP Imaging & Printing şi Altex, iar acum un an am luat decizia, împreună cu colegii noştri de la PSG, să deschidem primul HP Brand Store împreună. Parteneriatul de încredere cu Altex şi Media Galaxy înseamnă că ei sunt retailerii unde utilizatorii sunt siguri că pot găsi cele mai noi echipamente de imprimare şi ca pot primi, de asemenea, consultanţă de specialitate în alegerea echipamentului potrivit. Mai mult decât atât, în reţeaua de magazine Altex şi Media Galaxy este disponibilă şi întreaga gamă de consumabile HP original la preţul corect. ”
“Cu vânzări de peste 45 de milioane de euro în 2011, sectorul IT a reprezentat pentru Altex miza ultimilor ani, iar rata de creştere a fost de peste 30% faţă de anul 2009. HP reprezintă un motor important al acestei creşteri, iar HP Brand Store este o continuare firească a parteneriatului dintre cele două companii, Altex şi HP contribuind astfel la creşterea pieţei IT din Romania”, a declarat Dan Ostahie, preşedinte Altex. „Aş dori să îi transmit domnului Eric Lallier mulţumirile personale pentru contribuţia sa la semnarea primului contract HP de colaborare cu un retailer din România. A fost un pas curajos în contextul economic al sectorului electro-IT din toamna anului 2009, dar care astăzi ne răsplăteşte eforturile şi contribuie la cresterea nivelului de satisfacţie pentru clienţii din România.”
Vânzările HP în reţeaua de magazine Altex au crescut de la an la an, iar produsele companiei se numără constant în topul celor mai bine vândute produse IT din lanţul de retail.
„România este o ţară cu o piaţă IT&C aparte în Sud-Estul Europei”, a explicat Eric Lallier, HP PSG EEM General Manager. “Vorbim despre o piaţă aflată în plin proces de maturizare, cu un potenţial încă important de creştere, cu consumatori informaţi şi o competiţie sănătoasă între furnizorii de soluţii IT&C. Tocmai aceste premise sunt cele care au făcut ca, în ciuda unui context macroeconomic destul de dificil, piaţa locală de PC-uri a continuat să crească şi în acest an, în condiţiile în care alte ţări din regiune se confruntă cu o scădere a cererii şi, implicit, a vânzărilor.”
Anul 2011 a fost unul foarte bun şi pentru HP, care a reuşit să îşi consolideze poziţia atât pe piaţa de PC-uri, cât şi pe piaţa de imprimante. Astfel, conform datelor IDC, HP a fost lider al pieţei locale de PC-uri în al treilea trimestru al anului, cu o cotă de piaţă de peste 18%. Aceasta a crescut cu 3,5% faţă de perioada similară a anului trecut, HP asigurându-şi, în acest moment, un avans considerabil faţă de competitorii săi. HP şi-a menţinut, de asemenea, şi poziţia de lider de piaţă pe segmentul de imprimante în al treilea trimestru, ajungând la o cotă de 60% pe segmentul de imprimante cu cerneală şi respectiv de 36% pe segmentul de echipamente de imprimare cu laser.
Acum, la final de an, HP acordă companiei Altex premiul Best Retailer in 2011, ca semn de recunoaştere a celui mai dinamic partener pe acest segment şi de apreciere pentru susţinerea constantă, alinierea strategiei şi aportul la consolidarea poziţiei de lider a HP pe piaţa locală.