Sursa
HTC se pare că are planuri mari pentru prima sa tabletă pc numită Flyer şi prezentată la Mobile World Congress în Barcelona, în luna februarie.
Planurile companiei taiwaneze includ şi lansarea a două alte tablete în anul în curs. Datele tehnice ale HTC Flyer le puteţi observa – aici. Are display de tip touchscreen de 7 inch cu rezoluţie 1024×600 pixeli şi 16.7 milioane culori, procesor de 1.5 Ghz, 1 GB RAM, Wi-Fi, 3G, bluetooth 3.0, Android 2.4 (un semn că mai aproape de iunie 2011 nu va prin magazinele din vest, iar pe la noi de la vară în cel mai bun caz).
Este mai ieftină decât Galaxy Tab pe care o si surclasează categoric ca hardware afişând un preţ de 600 dolari care în România va însemna în jur de 1.800 – 2.000 lei – pe puţin.
Marea problemă pentru orice tabletă în 2011 este să facă faţă lui iPad 2.
Flyer este inferioară produsului de la Apple având un ecran mai mic, un procesor de 1.5 Ghz faţă de dual-core la iPad 2 şi 13.2 mm ceea ce este mult sub grosimea de 8.8 mm a tabletei americane. Un aspect pozitiv al Flyer este partea foto unde plusează cu cameră principală de 5 Megapixeli ce va filma şi HD şi cameră secundară de 1.3 Megapixeli pentru apeluri video (la iPad 2 este VGA pentru videoapeluri şi 1 Megapixel pe spate filmând şi HD).
Lăsând de o parte aceste date tehnice va fi un război crunt în zona tabletelor şi până acum iPad 2 nu a avut un rival pe seama sa. Motorola Xoom, Optimus Pad, BlackBerry PlayBook, HP TouchPad, Galaxy Tab 10.1 nu dispun de un element sau elementele care să atragă, să pună în urmă tableta Apple. Steve Jobs a intuit şi un alt punct cheie – preţul. iPad 2 nu este departe de prima generaţie pe când Xoom sau Galaxy 10.1 nu le văd cum or să coboare sub 3.000 de lei la început.
Îmi spunea cineva într-un comentariu mai vechi de ce nu vorbesc şi despre tabletele cu Windows 7. Pur şi simplu nu le văd un viitor câtă vreme iOS şi Android furnizează un element cheie – aplicaţiile plus că W7 nu este optimizat pentru touchscreen.
Pe de altă parte bănuiesc că planurile HTC de a pregăti de la început peste 1 milion de unităţi se bazează pe un research serios în piaţă.