Conform celui mai recent raport IDC, în primele 9 luni din 2024 la nivel global au fost comercializate 139 de milioane de unităţi, în scădere cu 1% YoY (în aceeşi perioadă din 2023 au fost vândute aproximativ 140.5 milioane de unităţi).
Liderul primelor 9 luni este Huawei, compania chineză comercializând 23.6 milioane unităţi, în creştere cu 44.3% YoY (important de menţionat că din cele 23.6 milioane unităţi, 16.4 milioane unităţi sunt generate doar de piaţa chineză). Aceste cifre îi permit obţinerea unei cote de piaţă la nivel global de 16.9%. Deşi susţinută puternic şi de succesul din Asia, America Latină, Africa şi Orientul Mijlociu, Huawei nu are asigurată prima poziţie la nivelul anului 2024, lupta fiind strânsă, iar vânzările din ultimul trimestru decisive.
La mică distanţă de află Apple, mărul muşcat reuşind să comercializeze 22.5 milioane unităţi, în scădere cu 12.8% YoY. Apple a pierdut foarte multe vânzări în prima jumătate a anului, perioadă în care nu a adus niciun model nou pe piaţă.
Locul trei este ocupat de Xiaomi, compania chineză comercializând 20.5 milioane unităţi, în creştere cu 26.5% YoY. Aceste vânzări îi aduc o cotă de piaţă de de 14.7% şi şanse mai reduse la ocuparea poziţiei de lider la finalul anului.
Locurile 4 şi 5 se află la mare distanţă de podium şi sunt deţinute de Samsung cu 11.5 milioane unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 8.3% şi de grupul BBK cu 7.8 milioane unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 5.6%.
Important de menţionat este că deşi pe minus la total, Apple rămâne liderul pieţei de smartwatch-uri. Producătorii chinezi ating acest cifre foarte bune în special din brăţări fitness sau ceasuri ieftine, astfel că mărul muşcat păstrează în continuare şi grosul profitului la nivel de piaţă.