Huawei obţine creşteri importante pe piaţa de smartwatch-uri şi brăţări fitness, compania chineză fiind lider detaşat la nivelul celui de-al doilea trimestru din 2024

/
/
9 sept. 24
/

Nu ştiu dacă această informaţie surprinde pe cineva, adevărul este că şi în România compania chineză se poziţionează foarte bine pe piaţa purtabilelor (smartwatch-uri şi brăţări fitness). Faptul că acest lucru se confirmă şi la nivel global, nu arată decât strategia corectă pe care o adoptă Huawei în acest segment de piaţă.

Conform celor mai recente date publicate de IDC, în trimestrul al doilea din 2024 au fost comercializate în toată lumea undeva la 43.7 milioane unităţi, în scădere cu 0.7% YoY. Interesant este că deşi piaţa este pe un uşor trend descrescător, liderul, adică Huawei, creşte într-o manieră debordantă. În perioada aprilie – iunie compania chineză a vândut 8.9 milioane de purtabile, în creştere cu 42.1% YoY. Plusuri importante au venit din Orientul Mijlociu, Africa, America Latina şi Europa Centrală şi de Est.

În top 5 producători doar Apple a fost pe minus YoY (-11.8%), restul producătorilor fiind pe un plus consistent: Xiaomi (+17.5% YoY), Samsung (+28.4% YoY) şi grupul BBK (+29.3% YoY).

Important de menţionat este că deşi pe minus, Apple rămâne liderul pieţei de smartwatch-uri. Producătorii chinezi ating acest cifre foarte bune în special din brăţări inteligente sau smartwatch-uri ieftine, astfel că mărul muşcat păstrează în continuare şi grosul profitului la nivel de piaţă.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Smartwatch Garmin Venu 4 – review (Un ceas echilibrat, dar care putea fi mai bine poziționat ca preț)

Primul meu contact mai serios cu un produs Garmin s-a petrecut atunci când am testat amănunțit Venu X1, un smartwatch care atrage prin ecranul rectangular mare, de 2 inch, dar și prin cât de subțire este. Astăzi revin către voi cu un nou review pentru un ceas Garmin din seria Venu, fiind vorba mai exact…

Cine este Stăpânul Inelelor? Oura dă în judecată Samsung şi alte 3 branduri pentru brevete legate de inele inteligente

Oura este o companie finlandeză înfiinţată în 2013 de către Petteri Lahtela, Kari Kivela şi Markku Koskela, a cărui principal produs este inelul inteligent Oura Ring. Compania este un fel de pionier în dezvoltarea acestui segment, modelele sale de inele fiind o inovaţie constantă recunoscută la nivel global (în 2020 inelul a fost inclus în…

Garmin Bounce 2 sau cum arată un smartwatch dedicat celor mici (conectivitate LTE, urmărire a locației în timp real, afișaj luminos și colorat etc)

Garmin a lansat un smartwatch dedicat celor mic. Se numește Garmin Bounce 2, iar toate specificațiile le descoperiți în rândurile următoare.