Nu ştiu dacă această informaţie surprinde pe cineva, adevărul este că şi în România compania chineză se poziţionează foarte bine pe piaţa purtabilelor (smartwatch-uri şi brăţări fitness). Faptul că acest lucru se confirmă şi la nivel global, nu arată decât strategia corectă pe care o adoptă Huawei în acest segment de piaţă.
Conform celor mai recente date publicate de IDC, în trimestrul al doilea din 2024 au fost comercializate în toată lumea undeva la 43.7 milioane unităţi, în scădere cu 0.7% YoY. Interesant este că deşi piaţa este pe un uşor trend descrescător, liderul, adică Huawei, creşte într-o manieră debordantă. În perioada aprilie – iunie compania chineză a vândut 8.9 milioane de purtabile, în creştere cu 42.1% YoY. Plusuri importante au venit din Orientul Mijlociu, Africa, America Latina şi Europa Centrală şi de Est.
În top 5 producători doar Apple a fost pe minus YoY (-11.8%), restul producătorilor fiind pe un plus consistent: Xiaomi (+17.5% YoY), Samsung (+28.4% YoY) şi grupul BBK (+29.3% YoY).
Important de menţionat este că deşi pe minus, Apple rămâne liderul pieţei de smartwatch-uri. Producătorii chinezi ating acest cifre foarte bune în special din brăţări inteligente sau smartwatch-uri ieftine, astfel că mărul muşcat păstrează în continuare şi grosul profitului la nivel de piaţă.