Smartphone

Huawei începe să aibă probleme şi în China, ţară unde până anul trecut nu prea avea adversari. Se pare că stocurile de componente hardware importante au ajuns la final, astfel că Huawei nu prea mai are cu ce să îşi producă telefoanele.

În condiţiile în care sancţiunile SUA nu au fost nici măcar relaxate, Huawei se află într-o poziţie ingrată în ţara natală: cel mai iubit brand de chinezi nu are cum să acopere cererea de smartphone-uri.

Conform celui mai nou studiu de piaţă a celor de la Counterpoint, la sfârşitul lunii ianuarie 2021 Huawei a ajuns deja pe locul 3 ca market share în China:

  1. Oppo – 21% cotă de piaţă;
  2. Vivo – 20% cotă de piaţă;
  3. Huawei – 18% cotă de piaţă;
  4. Apple – 16% cotă de piaţă;
  5. Xiaomi – 16% cotă de piaţă.

Problemele Huawei ajută ceilalţi producători deoarece un chinez ce în mod normal şi-ar fi luat un smartphone nou Huawei, acum este nevoit să aleagă alt brand. Dacă în trimestrul al doilea din 2020 Huawei avea o cotă de piaţă în China de 46%, la început de 2021 aceasta a scăzut la doar 18% (scăderea aceasta rapidă este datorată şi vânzării brandului Honor).