ANAF continuă procesul de digitalizare, iar în curând vom putea discuta pe site-ul oficial cu chatbot-ul Ana.
Doru Dudaş, președinte al Comitetului Fiscal al Camerei Consultanților Fiscali, a declarat în cadrul Summit-ului de Fiscalitate şi Tehnologie că “Ana va fi surpriza ANAF-ului în viitorul apropiat și va reprezenta de fapt o valorificare în această zonă de asistență a inteligenței artificiale. Așteptăm finalizarea testelor și implementarea acestui sistem. Va fi un semn, într-adevăr, de valorificare a inteligenței artificiale, pentru că agenția fiscală nu poate rămâne pe loc, pentru că dacă rămâne pe loc, va avea de pierdut.”
Despre Ana nu se ştiu încă foarte multe lucruri, însă foarte probabil acest chatbot va oferi răspunsuri prestabilite la majoritatea întrebărilor de interes ale cetăţenilor, unele ce îi vor ajuta pe aceştia fie să îşi îndeplinească obligaţiile fiscale, fie să beneficieze de unele drepturi în materie fiscală.
Tehnologia chatbot poate oferi un avantaj substanțial administrației fiscale, reducând încărcarea altor canale de asistență a contribuabililor și sporind încrederea acestora în utilizarea serviciilor electronice, cu scopul de a crește conformarea fiscală.
Nu ştiu dacă vă arăta fix la fel, dar cred că principiile de funcţionare vor fi similare cu cele ale lui RAReş, chatbot-ul celor de la Registrul Auto Român (RAR).
Sursa: profit.ro