Situaţia vânzărilor noilor iPhone-uri este una puternic contrastantă, însă pentru aceasta există o explicaţie simplă şi destul de logică.
În primele 11 zile de după lansare, vânzările de iPhone 14 şi iPhone 14 Plus au fost cu 71% mai mici decât vânzările din aceeaşi perioadă a anului trecut de iPhone 13 şi 13 Mini, în timp ce cererea de iPhone 14 Pro şi 14 Pro Max este cu 38% mai ridicată decât cererea din aceeaşi perioadă a anului trecut de iPhone 13 Pro şi 13 Pro Max.
Revenind acum la explicaţia de care am menţionat la începutul acestui articol, iPhone 14 şi 14 Plus sunt în principiu cam 90 – 95% similare cu modelele de anul trecut, însă mai scumpe. În acest context fanii Apple au două variante: fie cumpără un device iPhone 13 mai ieftin sau rămâne cu el dacă îl deţine deja, fie face adevăratul upgrade şi trece la o variantă Pro.
În acest context Apple se vede nevoită să reducă producţia de iPhone 14 şi 14 Plus şi să o crească pe cea de iPhone 14 Pro şi 14 Pro Max. Mă gândesc că un gigant ca Apple a luat în calcul un astfel de scenariu, în ideea în care producţia de Pro-uri să fie îndestulătoare cât să acopere cererea.