Înainte de a trece la articolul propriu-zis încep cu o mică introducere. Sunt profesor de istorie și lucrez cu elevii de la clasele gimnaziale. De multe ori mă lovesc de lipsa lor de curaj în a-și expune ideile, în a ieși în evidență în vreun fel. Preferă să nu riște, le este teamă că s-ar putea face de râs, deși școala este un mediu în care fiecare experimentează, socializează, evoluează.
Orange susține Innovation Labs, iar sâmbăta trecută de la 10 – 12.00 am participat la o sesiune intensivă de promovare a peste 50 de idei de aplicații și servicii. Ca să vă pun în context, sâmbătă de dimineață pe la 3.00 tocmai ce aterizasem de la Barcelona, de la MWC 2014. Cu o mică întârziere de vreo 30 minute am ajuns la Biblioteca Centrală din cadrul Universității Politehnice. Am rămas surprins de forfota din cadrul sălii de prezentare. Sala era arhiplină, mulți tineri care erau atenți la prezentările de pe scena improvizată. Mi-a plăcut atitudinea lor proactivă. Da. Am auzit și câteva idei crețe, dar nu i-aș critica deloc și aș aprecia curajul lor de a ieși în față, de a prezenta ceea ce își doresc a realiza.
Care este mecanismul Innovation Labs?
Ai o idee pe care dorești să o pui în practică. Te înscrii. Îți prezinți ideea în fața potențialilor parteneri și dacă se numără printre proiectele selecționate o vezi transpusă în realitate, într-un ritm alert.
Au fost peste 50 de idei, iar 16 echipe finaliste s-au individualizat:
1. TrafficVoice – aplicație ce oferă acces în timp real la informațiile transmise de către soferii profesioniști prin stațiile radio;
2. Candy Crushers – aplicație Android ce ajută în aplicarea tratamentelor medicamentoase;
3. Cofee Coders – aplicație pentru web și mobil ce facilitează tranzacțiile imobilare;
4. CookBuddy – aplicație pentru mobil pentru cei pasionați de gătit cu ghidare pas cu pas prin intermediul comenzilor vocale;
5. eHonk – aplicație ce te alertă când parchezi într-un loc greșit;
6. GetItDone – aplicație pentru Microsoft Surface și muzicieni, dar și pentru cei pasionați de muzică;
7. MooseBlasters – aplicație ce măsoară alcoolemia;
8. Nivalis – aplicație ce identifică comportamentul unui utilizator prin achizițiile făcute și localizare;
9. Openmind – platformă de analytics pentru retail;
10. TeamFeature – API ce poate fi ușor integrat în site-uri și ajută în programarea postărilor;
11. Thot – aplicație socială în care diferite persoane își arată disponibilitatea în a trimite pachet dintr-un oraș în altul;
12. UpRise – aplicație ce promite interacțiuni sociale într-un mod spontan;
13. WebSeears – aplicație ce utilizează social media și jocurile video pentru a stabili diverse trenduri;
14. JS Rescue – echipă ce dorește a realiza o bază de date cu erorile javascript și rezolvările aferente;
15. Cageware – echipă ce dorește a creiona o aplicație multi-platformă pentru cei interesați să-și comercializeze produsele agricole;
16. Cakebreak – aplicație ce permite sharing-ul de fotografii către prietenii direct de pe smartphone.
Următoarele etape pentru cele 16 echipe:
TechTalks (4 martie – 15 mai): discuții de aproximativ 2 ore cu antreprenori de top şi lideri din industrie despre diferitele aspecte ale propriului business
Mentoring Sessions (4 martie – 23 mai): sesiuni de îndrumare cu profesionişti din zona de tehnologie şi cu antreprenori
Boost Day (7 – 11 aprilie): etapa în care toate echipele prezintă produsul în faţa juriului si a mentorilor pentru a primi feedback şi a evidenția progresul făcut
Demo Day (19 – 23 mai): prezentarea produselor dezvoltate de-a lungul programului în faţa unor investitori, jurnalişti, antreprenori şi lideri din industrie
Orange dorește a susține câteva valori prin edițiile Innovation Labs: antreprenoriatul, inovația, creativitatea, implicarea și dezvoltarea personală. Innovation Labs sosește și în Cluj în weekendul următor. Vă puteți înscrie aici.
Câteva fotografii de la Innovation Labs București: