Aspiratoarele inteligente sau aşa zise aspiratoarele robot au devenit device-uri indispensabile în casele celor foarte ocupaţi, aflaţi tot timpul pe fugă. Sunt foarte comode, uşor de utilizat, pot fi puse la muncă de la distanţă şi pot păstra în anumite limite curăţenia în casă.
Pentru că au avut şi au un succes comercial uriaş, anumite companii s-au specializat pe astfel de dispozitive, un astfel de exemplu fiind iRobot Corporation. Producătorul american a vândut până în prezent peste 35 de milioane de aspiratoare inteligente, brandul principal cunoscut şi în ţara noastră fiind Roomba.
Din păcate compania trece printr-o perioadă extrem de delicată din punct de vedere financiar. Conform raportului financiar aferent celui de-al treilea trimestru al anului, iRobot Corporation se îndreaptă încet şi sigur spre faliment.
Veniturile companiei au scăzut cu aproape 25% an pe an (145.8 milioane în Q3 2025 vs 193.4 milioane în Q3 2024), iar numerarul disponibil pentru susţinerea activităţii a scăzut pe 27 septembrie sub pragul critic de 25 milioane de dolari (de la 40.6 milioane de dolari la 28 iunie 2025).
Gary Cohen, CEO-ul iRobot Corporation, a declarat că “veniturile din al treilea trimestru au fost cu mult sub aşteptările noastre interne, din cauza dificultăţilor din piaţă, întârzierilor de producţie şi a întreruperilor neprevăzute ale livrărilor”.
Deşi a concediat deja peste 30% din angajaţi şi a redus la minim cheltuielile, compania are în continuare datorii uriaşe, iar o redresare fără ajutor extern pare o utopie.