Lenovo este una dintre puținele companii de top care au punctat pozitiv pe piața de PC-uri atât la nivel global cât și în Europa de Est, iar din ultimul comunicat de presă înțeleg că se descurcă foarte bine și pe plan local.
Din portofoliul de produse al Lenovo am avut ocazia să testez ultrabook-ul Lenovo IdeaPad U410 prin intermediul evoMAG. Așa că nu pot trage concluzii legate de calitatea produselor lor. Bănuiesc că se descurcă bine în ce privește raporatul calitate / preț, specificații interesante pentru clientul final etc.
Declarație oficială de la directorul general pe România și Bulgaria, Aurel Nețin:
“Cresterea constantă în fiecare trimestru, timp de doi ani, a facut posibil ca Lenovo România sa devină pentru prima dată numărul 1 în piaţa românească de PC-uri, conform IDC. Datorăm această poziţie produselor de calitate, inovaţiei permanente, partenerilor noştri şi prezenţei active în toate cele 3 segmente de business (enterprise, SMB , consumer). Este un moment foarte important, mai ales că în acest trimestru Lenovo a devenit numărul 1 şi în lume şi în Estul Europei.”
”Bucuria este însoţită de hotărârea de a ne consolida această poziţie, dar şi de a face tranziţia către noua eră PC Plus prin extinderea gamei de produse cu tablete şi smartphone-uri. Vorbim despre produse care au cea mai rapidă rată de adopţie din istorie, iar Lenovo va avea un rol esenţial în această evoluţie. Avem capacitatea de a inova şi a lansa foarte rapid produse extraordinare. Mai mult, schimbările de pe piaţa PC Plus favorizează punctele forte ale Lenovo: excelenţa în produse mainstream şi creşterea în pieţele emergente.”
Poziția de lider a Lenovo în România ar fi dată de cifrele oferite de IDC. Au atins cota de piață de 19.6% între aprilie – iunie 2013 față de 10.9% față de perioada similară din 2012.
Cota de piață globală a Lenovo se ridică la 16.7% pe al doilea trimestru din 2013 față de 15% în Q2 2012.