În ultima perioadă foarte mulţi utilizatori gadget.ro ne-au confirmat că au realizat comenzi din Asia cu menţiunea free delivery prin intermediul PostNL şi că de fiecare data au scăpat de plata unor costuri suplimentare. Personal am făcut câteva comenzi din China, iar prin intermediul PostNL mi-au ajuns de fiecare data prin poştaş direct la uşă.
De câteva zile am citit pe diferite forumuri că Poşta Română s-a trezit la realitate şi că majoritatea coletelor venite prin PostNL ajung direct la poşta vamală. Nu am crezut acest lucru pentru că până acum nu am avut niciun fel de probleme. Din păcate într-un final s-au adeverit toate aceste informaţii şi astăzi am fost nevoit să fac o scurtă vizită la poşta vamală pentru a-mi ridica coletul. În scurta discuţie pe care am avut cu vameşul, acesta mi-a transmis că la centrul de sortare din Olanda nu se face vama pachetului şi că astfel sunt obligaţi să o facă în ţara de destinaţie a acestuia. Mă întreb oare, până luna aceasta de ce nu se faceau aceste verificări?
Din luna martie avem costuri suplimentare şi pentru livrările prin PostNL. Mai exact, pentru coletele de sub 10 euro nu se percepe niciun fel de cost suplimentar, pentru cele între 10 şi 150 de euro se percepe doar TVA, iar pentru toate comenzile peste 150 euro se percep suplimentar şi anumite taxe vamale. Iar ca paharul să fie plin, cei de la poştă percep 8 lei pentru a-ţi calcula un banal TVA la coletul proaspăt primit. În plus, dacă nu prezinţi o factură, sau cel puţin o tranzacţie bancară care să ateste plata înscrisă pe pachet, vameşul îţi deschide coletul pentru a verifica informaţiile.
Personal nu cunosc motivul pentru care Poşta Română şi-a schimbat atitudinea cu privire la PostNL, însă dacă vă doriţi comenzi fără plata unor alte taxe suplimentare trebuie căutată o altă alternativă. Din ce am înţeles încă funcţionează livrarea fără taxe suplimentare pentru coletele trimise prin Sweden Post și Deutche Post (personal nu am încercat încă).