Mobile Marketing Conference – live blogging

05/05/2011

Pe o vreme ploioasă am ajuns la Howard Johnson în timp util. Mi-am instalat MacBook Air-ul și deocamdată rețeaua wi-fi pare a fi în regulă. Lumea se adună în sală pentru ediția Mobile Marketing Conference din 2011. Programul este destul de complex. Ca blogger oficial al evenimentului am din partea Nokia un telefon ce sintetizează experiența finlandezilor pe zona smartphone și anume Nokia E7. Cu camera sa de 8 Megapixeli este util în astfel de ocazii spre a face fotografii sau a filma HD – 720p.

Se pornește de la premiza că 2011 este anul mobile și marketingul trebuie să țină cont de acest aspect. Telefoanele de tip smartphone și tabletele revoluționează felul în care publicul larg consumă media și divertisment.  România nu este foarte departe de tendințele globale și aduc un argument de aseară de la prezentarea liniei de tablete a celor de la eMAG. Radu Apostolescu ce ocupă funcția de vicepreședinte a spus că tabletele au crescut ca pondere în segmentul de laptopuri de sub 1% în aprilie 2010 la peste 17% în aprilie 2011. Sper că am reținut corect datele oferite.

Prima sesiune începe la 9.00 și vor vorbi:

1. Steve Dallas, Managing Director, Initiative Romania

2. Maia Novolan, Director General, Syscom Digital

3. Jure Sustersic, Developer Community Business, Nokia

4. Raluca Boboc, CRM Coordinator, Nestle România

5. Pavel Magic, Head of Communication, Etarget.

Moderator va fi Cristian Manafu – Managin Partener, Evensys.

– a 4 ediție a Mobile Marketing Conference cu sprijinul Nokia.

Steve Dallas:

– 300.000.000 de telefoane de tip smartphone vândute în 2010;

– se estimează că în 2013 se va ajunge la o valoare de 1.800.000.000 telefoane inteligente;

– serviciile de voce via GSM domină cu 43% și sms-urile sunt foarte utilizate în țara noastră;

– nu se cumpără prea multe aplicații în România pe zona de mobile – 24% dintre cei care folosesc aplicații;

– cele mai downloadate sunt jocurile, muzică, GPS și social media abia pe locul 5;

– bannerele pe zona de mobile sunt considerate de 44% a nu distrage atenția din browsing.

Maia Novolan:

– are vechime în zona de mobile marketing cu experiențe inedite încă din 2002 și experiență pe piața telecom din 1996;

– a anunțat și un concurs cu un e-Book reader Kindle;

– sms-ul este la mare putere și acum 90% din campaniile pe mobile marketing vin prin acest mijloc de comunicare;

– companiile nu trebuie să ignore marketingul mobil deoarece are costuri reduse, feed-back în timp real, integrare ușoară cu alte medii, ultra-targetare față de piața tv datorită bazelor de date de la operatori de telefonie cu date din ce în ce mai bune, personalizare a mesajului și ofertei;

– telefonul mobil este omniprezent în viața consumatorilor;

– campaniile mobile susțin și îmbunătățesc rezultatele campaniilor de media tradiționale (tv, radio);

– mobi site-urile permit afișarea de conținut mai sofisticat. Un dezvantaj este displayul mic al telefonului, dar poate că generația de telefoane smartphone cu ecrane de peste 3.5 inch să îmbunătățească acest aspect. Foarte important să ai pe site o temă optimizată pentru mobile;

– mobile ads – sms-uri contextuale, text links, banner. Mobile Ads au o rată de conversie de 5 ori mai mare decât online ads – good point :);

– aplicații mobile branduite și jocuri de acest fel;

– facebook cu un rol important – comportamentul utilizatorilor de facebook nu generează neapărat venituri. Există un set de reguli cu ce să faci sa nu pe această rețea socială ce înce, încet a acaparat atenția multora;

– QR codurile – sunt prea multe persoane care nu știu despre ce este vorba. Se folosesc foarte ușor și în 2 – 3 ani vor fi în toată România (în afară deja au invadat piața). Cu un click generezi un mesaj, un link către un site;

– sms-ul este util pentru a trimite rapid informații de masă;

– bugetul de mobile marketing poate începe de la 300 de euro până la valori superioară și de peste 10.000 euro;

– mobile marketingul merge bine în integrarea cu evenimente live spre a crește participarea audienței și pentru a crea interacțiuni mai personale cu fanii;

– mesajul pe zona de mobile trebuie să fie direct și inițiativele call-to-action să fie simple;

– testează, măsoară și răspunde;

– marja de profit de la 10 cenți în sus;

Jure Sustersic:

– 1.08 milioane telefone cu sistem de operare – smartphone. Credeam că sunt mai multe de 4 miliarde telefoane la nivel global și vedeți că deja un sfert sunt de tip smartphone;

– the mobile app economy – recunoaște că a început de la iPhone și iOS, dar a cuprins treptat toate sistemele de operare;

– aplicațiile legate de content și cele de interes local ocupă un loc fruntaș în ce privește downloadurile din Ovi store, dar pot fi făcute studii de caz de la țară la țară;

– un exemplu de aplicație – RedBull Stratos.

Raluca Boboc:

– o aplicați dezvoltată de Nestle cu Nokia;

– scopul este ca utilizatorul să aibă un comportament sănătos: exerciții fizice. Programul are trei variante în funcție de stilul de viață al fiecărui utilizator: activ, intermediar și pasiv;

– ca brand este importantă participarea și un dialog interactiv sau deschis cu consumatorul. Componenta de gaming este importantă fiind incluse și premii la sfârșitul programului;

Pavol Magic:

– vorbește despre o aplicație Ikea ce îmbină realitatea augumentativă cu catalogul de produse astfel încât atunci când te plimbi prin magazin vezi cum diverse itemuri ar veni în apartamentul tău;

– top trei telefoane în România pe martie 2011 începe cu Nokia C3 și urmează alte două modele tot ale finlandezilor;

– telefoanele ce dețin un smartphone utilizează în mod deosebit aplicațiile mobile și contentul generat special pentru telefon.

[nggallery id=43]

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.