Citeam în ultimul număr Promotor, o selecţie a motoarelor de 1000 cmc. Adică crema motocicletelor din prezent. Nu mă pot abţine să nu le enumăr şi să spun ceva de ele. Adolescentul din mine “tânjeşte” după o jucărie de acest fel.
În ordinea preferinţelor mele:
Yamaha R1 mi se pare cel mai atractiv motor de pe piaţă. Are o masă de 206 Kg şi o putere ce se ridică la 182 CP la 10.000RPM. Arată perfect. Este o japoneză ce se impune fără inhibiţii. Este un samurai gata să răspundă comenzilor tale, să te ducă cu peste 200 km/h ca şi cum ai merge cu un Logan cu 90.
Honda CBR 1000 RR Fireblade – sinonimă cu eternitatea în lumea supersportivelor de 1000. Este veteranul care nu se predă niciodată (deh, este o Honnnnndaaaaaaaa). Motorul are “doar” 175 CP la 12.000 RPM (aproape de motoarele din F1) şi o greutate de 199 kg (aproape 1kg – 1 CP). Te duce în iad cât ai zice Me……….fysto.
Ducati 1198 – trişează un pic datorită unei cilindree mai potente (aproape 1,2 l). 170 CP la doar 9750 RPM. Italia recuperează puternic prin acest model ecartul faţă de Japonia (dacă nu cumva sunt deja în faţa celor cu ochii oblici).
BMW S 1000 RR – Germania se joacă cu nervii noştri şi crează o minunăţie de motocicletă care aminteşte de faptul că BMW, încă de la începuturile sale, s-a ocupat şi de motoare. Impresionează prin cei 193 CP oferiţi la 13.000 rpm. Greutatea este de 204 Kg. Este cea mai puternică dintre toate. Farurile asimetrice sunt cam aiurite dar la cifrele oferite trecem peste. Tare aş vrea să văd un german călare pe 1000 RR salutând din mers o Honda Fireblade. Unele lucruri se schimbă…
Aprilia RSV4 – o italiancă încheie această mică prezentare. Este cea mai slabă cu 179 kg şi 180 CP la 12.500 RPM. Ar “jumuli” un pic Ducati-ul 1198 dar…
Concluzie: Japonia, Germania şi Italia se bat pentru cele mai performante motoare de 1000 cmc. Nu pot să nu îmi aduc aminte de alianţa de trist augur, Roma-Berlin-Tokyo. Dar acum totul a fost uitat. Cine va câştiga?
Doar TU decizi.