Piața chineză este cea mai mare din lume și aș spune că are o dinamică aparte, cu urcări și scăderi în ritm alert. Au venit și primele date pentru primele trei luni din 2018.
În ce privește livrările de telefoane mobile în Q1 2018:
- OPPO – 18.52 milioane unități;
- Vivo – 17.34 milioane unități;
- Apple – 16.8 milioane unități;
- Huawei – 14.42 milioane unități;
- Honor – 14 milioane unități;
- Xiaomi – 12.37 milioane unități;
- Meizu – 3.91 milioane unități;
- Gionee – 2.39 milioane unități;
- Samsung – 2.14 milioane unități;
- Xiaolajiao – 1.3 milioane unități.
Huawei pierde primul loc, dar dacă adăugăm vânzările diviziei Honor urcă pe primul loc – 28.42 milioane unități. Știți că Honor este un sub-brand al Huawei, cu accent pe vânzările din online + publicul tânăr aflat în target.
Pe de altă parte, OPPO și Vivo sunt parte a consorțiului BBK. Dacă le-am lua la pachet ar reieși 35.86 milioane unități, peste Huawei + Honor. De apreciat și faptul că Apple se menține pe locul 3, în imediata apropiere a liderilor (diferențe minime ca volum, maxime ca valoare generală).
În ce privește valoarea terminalelor livrate:
- Apple;
- OPPO;
- Huawei;
- Vivo;
- Honor;
- Xiaomi;
- Samsung;
- Meizu;
- Gionee;
- OnePlus.
Apariție neașteptată – OnePlus în locul companiei Xiaolajiao pe care o descopăr în premieră. Informațiile ne sosesc de la o companie de cercetare a pieței din China.