Dacă vânzările de smartphone-uri sunt în cădere liberă, nu acelaşi lucru îl putem spune despre vânzările de tablete. Cererea de tablete a crescut puternic în primul trimestru complet afectat de pandemia COVID-19, în perioada aprilie – iunie vânzările crescând la nivel global cu 18.6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În aceste trei luni au fost comercializate 38.6 milioane de tablete, producători precum Samsung, Huawei, Lenovo sau Amazon având creşteri de peste 40 – 50%.
Iată topul celor mai populare branduri:
- Apple – vânzări de 12.4 milioane unităţi şi creştere de 1.3%;
- Samsung – vânzări de 7 milioane unităţi şi creştere de 42.5%;
- Huawei – vânzări de 4.8 milioane unităţi şi creştere de 43.5%;
- Amazon – vânzări de 3.6 milioane unităţi şi creştere de 52%;
- Lenovo – vânzări de 2.8 milioane unităţi şi creştere de 51%.
Cererea mare de tablete vine în contextul în care oamenii au fost nevoiţi să lucreze de acasă, elevii au trecut la educaţie online, iar perioada de carantină / izolare a sporit cererea de entertainment acasă (filme, jocuri, muzică, video call-uri etc.).