Omniconvert, o companie de marketing software specializată pe optimizarea de conversii şi A/B testing, a realizat o analiză pentru anul 2018 legată de rata de conversie a magazinelor online româneşti.
Analizând cele mai importante 300 de magazine online din România, adică un eşantion de 772 milioane de vizite înregistrate, cei de la Omniconvert au concluzionat că în 2018 rata de conversie medie în ţara noastră a fost de 1.53% (+17.6% comparativ cu 2017 când aceasta a fost de doar 1.3%). Într-o traducere brută, peste 98% din vizitele realizate pe magazinele online nu se concretizează cu achiziţie de produs / serviciu.
O altă concluzie a celor de la Omniconvert este aceea că rata de conversie creşte direct proporţional cu numărul de sesiuni, iar explicaţia vine din numărul mare de vizitatori recurenţi (cei care revin). Astfel, pentru un magazin online care înregistrează mai mult de 2 milioane de vizite pe lună, rata de conversie poate crește până la 1,57%, în timp ce un magazin online care înregistrează mai puțin de 100.000 de vizite pe lună are o rată de conversie de doar 0,93%.
Alţi factori care ajută la creşterea ratei de conversie sunt brandul, încrederea în magazin şi nevoia de produsul / serviciul respectiv. De exemplu cele specializate în food delivery au o rată de conversie de 11.11% sau cele ce vând hrană şi accesorii pentru animale au o rată de conversie de 5.14%, în timp ce magazinele care comercilizează produse tip supermarket sau băuturi se opresc la o conversie de 0.21%.