Piața de ceasuri inteligente a cunoscut un trimestru bun. Creșterea față de aceeași perioadă din 2018 a fost de 48%.
Companiile cu cea mai puternică creștere în Q1 2019 au fost Samsung, Fitbit și Huawei.
Market share-ul pe piața de smartwatch-uri în primele trei luni pe anul în curs:
- Apple – 35.8% față de 35.5% în aceeași perioadă din 2018;
- Samsung – 11.1% față de 7.2% în Q1 2018;
- imoo – 9.2% față de 12.8% în Q1 2018 (recunosc că nu știam nimic legat de această companie și a trebuit să fac o căutare pe Google. Este un brand de ceasuri pentru cei mici, lider pe această nișă în China);
- Fitbit – 5.5% față de 3.7% în Q1 2018;
- Amazfit – 3.7%, în scădere de la 4.6% în Q1 2018 (Amazfit = brand al Xiaomi);
- Huawei – 2.8%, pondere neglijabilă în aceeași perioadă din 2018 (Watch GT a prins tracțiune);
- Fossil – 2.5% față de 3.2% în Q1 2018;
- Garmin – 1.5% față de 1.9% în Q1 2018.
Ceilalți – 27.9% față de 30.8%.
Cea mai căutată funcție este ECG-ul adus de către Apple pe ceasurile sale inteligente. Este o funcție ce a primit certificare în 19 țări + Hong Kong (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie).
Alte funcții căutate la un smartwatch: GPS-ul, NFC-ul pentru plăți, senzorii de fitness. Autonomia este un veritabil călcâi al lui Ahile pentru majoritatea ceasurilor inteligente.