Piaţa de publicitate din România atinge un nou record în 2024, peste 778 de milioane de euro cheltuite pe reclame

Diverse
/
/
18 dec. 24
/

Piaţa de publicitate din România a explodat în ultimii ani şi dacă în 2018 veniturile acesteia se situau undeva la 454 de milioane de euro, pentru 2024 estimările (aproape finale) spun că toate companiile din ţara noastră au cheltuit pe reclame peste 778 de milioane de euro (în creştere cu aproape 11% vs 2023).

Procentual vorbind, sumele vor fi împărţite astfel:

  • reclame TV – 406 milioane euro, adică aproximativ 52% din piaţă;
  • digital – 283 milioane euro, adică aproximativ 36% din piaţă;
  • radio – 38 milioane euro, adică aproximativ 5% din piaţă;
  • OOH – 46.6 milioane euro, adică aproximativ 6% din piaţă;
  • print – 4.5 milioane euro, adică aproximativ 1% din piaţă.

2024 a fost un an excepţional şi pentru că au fost multe evenimente, printre cele mai importante fiind Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice de la Paris. În plus, au existat şi mai multe runde electorale, astfel că şi aici s-au cheltuit foarte mulţi bani.

„Piaţa media din Romania în 2024 reflectă în continuare transformările consumatorului român din punct de vedere tehnologic, social dar şi economic. Televiziunea rămâne un element de bază al investiţiilor publicitare, fiind canalul cu cel mai mare reach naţional. Aceasta continuă să fie relevantă pentru segmentele urbane prin adaptarea conţinutului cu producţii locale de calitate, transmisiuni live şi o bună înţelegere a rolului platformelor digitale, ceea ce îi permite să atragă un public diversificat şi foarte implicat. Digitalul continuă să domine expansiunea pieţei media, pe fondul creşterii platformelor de streaming, dar şi al conţinutului video scurt pe reţelele sociale. Ascensiunea influenţatorilor locali ca vectori importanţi în campaniile publicitare, mai ales pe platforme precum TikTok, Instagram şi YouTube, este un trend care va avea implicaţii în dinamica industriei de publicitate şi în viitor”, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.

Deci „este” bani dom’le şi încă mulţi 😁…

Sursa: zf.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De ce aţi primit SMS-uri / notificări legate de limita de internet pe mobil pe care o puteţi folosi în roaming SEE?

Majoritatea dintre voi aţi primit zilele acestea SMS-uri / notificări din partea operatorilor telecom legate de limita de internet pe care o puteţi folosi în roaming SEE.

Samsung Best Products 2025: un an în care ecosistemul a contat mai mult decât fiecare device în parte

Dacă 2025 a fost anul în care AI-ul a devenit mainstream, pentru Samsung a fost mai ales anul în care această tehnologie a început să fie integrată coerent în produse, nu doar bifată ca feature.

Laptop GIGABYTE AERO X16 Copilot+ PC (EG61H) – review (Subțire și ușor, cu tot ce-i trebuie atât unui gamer, cât și unui profesionist din domenii variate)

M-am gândit mult dacă în titlul acestui review să trec „laptop de gaming” sau, așa cum iată am lăsat într-un final, simplu „laptop GIGABYTE AERO X16 Copilot+ PC (EG61H)”. A câștigat a doua variantă fiindcă, după ce l-am testat temeinic, acest laptop nu mi se pare că ar fi strict de gaming, ci „ȘI de…