Piaţa de publicitate din România atinge un nou record în 2024, peste 778 de milioane de euro cheltuite pe reclame

Diverse
/
/
18 dec. 24
/

Piaţa de publicitate din România a explodat în ultimii ani şi dacă în 2018 veniturile acesteia se situau undeva la 454 de milioane de euro, pentru 2024 estimările (aproape finale) spun că toate companiile din ţara noastră au cheltuit pe reclame peste 778 de milioane de euro (în creştere cu aproape 11% vs 2023).

Procentual vorbind, sumele vor fi împărţite astfel:

  • reclame TV – 406 milioane euro, adică aproximativ 52% din piaţă;
  • digital – 283 milioane euro, adică aproximativ 36% din piaţă;
  • radio – 38 milioane euro, adică aproximativ 5% din piaţă;
  • OOH – 46.6 milioane euro, adică aproximativ 6% din piaţă;
  • print – 4.5 milioane euro, adică aproximativ 1% din piaţă.

2024 a fost un an excepţional şi pentru că au fost multe evenimente, printre cele mai importante fiind Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice de la Paris. În plus, au existat şi mai multe runde electorale, astfel că şi aici s-au cheltuit foarte mulţi bani.

„Piaţa media din Romania în 2024 reflectă în continuare transformările consumatorului român din punct de vedere tehnologic, social dar şi economic. Televiziunea rămâne un element de bază al investiţiilor publicitare, fiind canalul cu cel mai mare reach naţional. Aceasta continuă să fie relevantă pentru segmentele urbane prin adaptarea conţinutului cu producţii locale de calitate, transmisiuni live şi o bună înţelegere a rolului platformelor digitale, ceea ce îi permite să atragă un public diversificat şi foarte implicat. Digitalul continuă să domine expansiunea pieţei media, pe fondul creşterii platformelor de streaming, dar şi al conţinutului video scurt pe reţelele sociale. Ascensiunea influenţatorilor locali ca vectori importanţi în campaniile publicitare, mai ales pe platforme precum TikTok, Instagram şi YouTube, este un trend care va avea implicaţii în dinamica industriei de publicitate şi în viitor”, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.

Deci „este” bani dom’le şi încă mulţi 😁…

Sursa: zf.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

TOP 10: Filme lansate în 2025 cu cele mai mari încasări la box office

A devenit cumva o tradiţie ca la final de an să prezentăm topul filmelor cu cele mai mari încasări la box office. Ţinând cont că 2025 se grăbeşte să ne părăsească, a venit timpul să vorbim despre cele mai de succes filme lansate anul acesta, cele care au reuşit să atragă cei mai mulţi oameni…

Monitor curbat de gaming QD-OLED Philips Evnia 34M2C6500 – review (Nu doar pentru gaming la nivel înalt, ci potrivit pentru oricine, și totul la un preț extrem de competitiv!)

Începutul acestui an mă punea în fața unuia dintre cele mai bune monitoare de gaming pe care le-am testat până acum, iar în ultimele zile ale lui 2025 m-am jucat în fața unui alt monitor Philips de excepție. Nu este cu adevărat dintre cele mai performante, dar cu un excelent raport preț / specificații și,…

Ce pachete atractive de Crăciun a pregătit Huawei în ediție 2025 – 10 idei de cadouri inspirate (smartwatch-uri, căști wireless, tablete etc)

Mai sunt doar câteva zile până la Crăciun, iar Huawei prin magazinul propriu iese în față cu mai multe oferte atractive.