Au fost livrate datele pentru Q1 2020 din partea Counterpoint Research și Canalys. Datele sunt similare, cădere a vânzărilor de 13% și sub 300 milioane unități livrate (mă aștept ca Q2 2020 să vină cu valori și mai modeste).
Canalys;
- Samsung – 59.6 milioane unități, scădere de 17% față de aceeași perioadă din 2019;
- Huawei – 49 milioane unități, același procent de scădere precum Samsung (sincer, mi se pare un rezultat bun, în contextul în care pandemia a început în China și întreg trimestrul au fost prinși + faptul că nu au telefoane cu GSM în Europa le afectează vânzările pe seriile Mate și P);
- Apple – 37.1 milioane uniăți, scădere de 8% (mai redusă față de pozițiile 1 și 2);
- Xiaomi – creștere de 9%, în contextul dat aș spune că avem un rezultat bun. Totuși, de la 30.2 milioane unități și până la 49 sau 59.6 milioane unități cât au livrat Huawei și Samsung aș spune că au serios de tras;
- Vivo – 24.2 milioane unități, creștere mai modestă față de Xiaomi.
Ceilalți jucători din piață sunt și mai afectați cu – 21%.
Counterpoint Research;
Counterpoint Research ne oferă o privire de ansamblu, cu top 10 producători de smartphone-uri.
- Samsung – 59 milioane unități;
- Huawei – 49 milioane unități;
- Apple – 40 milioane unități;
- Xiaomi – 29.7 milioane unități;
- Oppo – 22.3 milioane unități;
- Vivo – 21.6 milioane unități;
- Realme – 8.2 milioane unități;
- Lenovo – 6 milioane unități;
- LG – 5 milioane unități;
- Tecno – 4.6 milioane unități.
Tecno este un producător chinez cu prezență în mod special în Africa. S-ar putea să-i vedem cu o creștere mai puternică pe viitor, dar presupun că atunci când țările africane se vor dezvolta mai puternic, vor trece pe brandurile mari (Samsung, Apple etc).
Dacă adunăm brandurile grupului BBK – Oppo + Vivo + Realme = 51 milioane unități + vânzările OnePlus și putem spune că avem un loc 2, după Samsung și cu puțin în fața Huawei.
Ce mă aștept să se întâmple în Q2 2020?
- vânzările de smartphone-uri să scadă sub pragul a 250 milioane unități;
- Huawei să piardă locul al 2-lea în favoarea Apple ce s-ar putea prin iPhone SE 2 să mai contabilizeze câteva milioane bune de unități;
- Xiaomi să fie peste Huawei în ce privește numărul de unități livrate (Huawei de fapt să fie pe locul al 4-lea, deși s-ar putea să prindă puternic pe piața de acasă, acolo unde nu contează suita GMS);
- brandurile BBK să se mențină pe pozițiile de mai sus;
- ceilalți jucători din industrie să-și continue căderea într-un mod și mai accelerat.
Putem extinde discuția în rubrica de comentarii.