TrendForce a adus un raport legat de piața de smartphone-uri în perioada aprilie – iunie 2020 (intervalul de timp în care pandemia generată de Covid-19 și-a făcut efectele cel mai pregnant).
Scăderea față de aceeași perioadă din 2019 ar fi de 16.7%.
Avem și un grafic ce merită a fi analizat:
În primul rând, informațiile nu sunt aparent legate de livrări ci de producție. În primele 2 coloane vedeți cum s-au descurcat în T2 2020, iar pe ultimele coloane din dreapta descoperiți și o prognoză pentru T3 2020.
Avem și estimări în milioane unități:
- Samsung – 54 milioane unități;
- Huawei – 52 milioane unități;
- Apple – 41 milioane unități (creștere de 8% sub impactul apariției lui iPhone SE 2020, dar și prin prisma vânzărilor bune înregistrare de iPhone 11);
- Xiaomi – 29.5 milioane unități;
- OPPO – 27.5 milioane unități;
- Vivo – 26.5 milioane unități.
De remarcat că de fapt liderul este grupul BBK aflat în spatele OPPO, Vivo, OnePlus, Realme etc. Dacă s-ar aduna vânzările înregistrate pe fiecare brand în parte s-ar ajunge cu puțin peste cele 54 milioane raportate în dreptul Samsung.
Estimările pentru T3 2020 arată bine pentru Samsung, Apple, Xiaomi și OPPO, Huawei s-ar afla pe o pantă descendentă, la fel și Vivo. De fapt legat de Vivo nu am idee ce smartphone-uri din oferta lor se vând așa bine de strâng zeci de milioane unități / trimestru. La OPPO să spunem că înțeleg, au divizia Realme cu telefoane best-buy etc.
Jucători cu vechime sunt dispăruți complet din peisaj. Aici mă refer la LG, Sony, HTC, Nokia (sub acționariatul chinezesc), puzderia de alte branduri din piață.